فونیکسریمکسبهتام

اعلام دلایل کاهش ۳۶ درصدی تولید خودرو در ایران

عصر خودرو : دبیر انجمن خودروسازان ایران با هشدار نسبت به ادامه وضعیت فعلی صنعت خودرو، دلایل کاهش ۳۶ درصدی تولید خودرو در سه ماه نخست امسال را تشریح کرد.

اعلام دلایل کاهش ۳۶ درصدی تولید خودرو در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۶:۰۰
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا احمد نعمت بخش اظهار کرد: عدم ارائه تسهیلات لازم به خودروسازان و به دنبال آن بحران نقدینگی ایجاد شده، مهمترین دلیل کاهش شدید تولید خودرو در کشور است.



    وی با بیان این که بانک ها اصولا تسهیلات درازمدت در اختیار صنعت خودرو قرار نمی دهند، خاطرنشان کرد: 3200 میلیارد تومان از تسهیلات کوتاه مدت اخذ شده از سیستم بانکی نیز در طرح های توسعه ای خودروسازان هزینه شده است.



    نعمت بخش ادامه داد: ما در گذشته به ویژه در چند ماه اخیر بارها نسبت به بروز وضعیت فعلی در صنعت خودرو هشدار داده بودیم که جدی گرفته نشد؛ به گونه ای که در بهار امسال با کاهش 36 درصدی تولید مواجه شدیم.



    دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به این که آیا روند کاهش تولید خودرو ادامه خواهد داشت؟ تصریح کرد: با توجه به بحران نقدینگی مقرر شد 2000 میلیارد تومان در کمترین زمان ممکن در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد. انتظار داشتیم در شرایط فعلی به سرعت در زمینه اختصاص این تسهیلات اقدام شود که متاسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.



    وی خاطرنشان کرد: در صورتیکه تسهیلات 2000 میلیارد تومانی به سرعت اختصاص یابد، به تدریج شیب کاهش تولید خودرو کمتر خواهد شد. در غیر این صورت روند کاهش تولید با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.
    کرمان موتوراکستریم