فونیکسریمکسبهتام

احتمال حذف ارز دولتی از لاستیک

چرا تقاضا در بازار لاستیک افزایش یافته است؟

عصر خودرو- رئیس فدراسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی می‌گوید: علت افزایش تقاضا در بازار لاستیک افزایش قیمت و کاهش عرضه لاستیک است. به هر حال این نوسان قیمت دلار تاثیر منفی بر واردات دارد.

چرا تقاضا در بازار لاستیک افزایش یافته است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت‌نیوز، این روزها تقاضا در بازار لاستیک افزایش یافته و عده‌ای علت این حجم از تقاضا در بازار لاستیک را محدودیت‌های ارزی و عدم تخصیص ارز دولتی به لاستیک می‌دانند. حال آیا با منابع محدود ارزی ممکن است ارز دولتی از لاستیک حذف شود؟

    رئیس فدراسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی در پاسخ به این پرسش که چرا تقاضا در بازار لاستیک افزایش یافته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: علت افزایش تقاضا در بازار لاستیک افزایش قیمت و کاهش عرضه لاستیک است. نرخ برابری ریال و دلار دارای تغییراتی است. به هر حال این نوسان قیمت دلار تاثیر منفی بر واردات دارد. از طرفی واردات ما محدودیت‌های خاص خودش را دارد. بخشی از واردات لاستیک تحت تاثیر تحریم قرار گرفته و بخش دیگر هم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا که در کشورهای صنعتی به عنوان مبدا اول تولید لاستیک بین‌المللی هستند وو همه این‌ها جو روانی را در بازار لاستیک ایجاد می‌کند.

    مسعود پل مه افزود: مردم با توجه به دریافت اخبار و اطلاعات رسمی و غیررسمی دست به واکنش‌های اقتصادی می‌زنند که این واکنش آثار زیان‌باری را برایشان به همراه دارد که ابتدایی‌ترین آن این است که سرمایه‌هایشان را تغییر می‌دهد.

    او در پاسخ به این پرسش که قیمت لاستیک چقدر تغییر کرده است؟ اظهار کرد: آمار دقیقی درباره نوسان قیمت لاستیک نداریم. قیمت دلار از ابتدای سال 97 تاکنون تغییر فاحشی داشته و رشد 300 درصدی کرده است. از طرفی با توجه به محدودیت تامین ارز از سوی بانک مرکزی می‌توان برآورد کرد که افزایش قیمت لاستیک بعید نیست.

    پل مه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ممکن است ارز دولتی از لاستیک حذف شود؟ گفت: تمام این‌ها به منبع تامین ارز دولت بر می‌گردد. چنانچه این منابع به وفور در اختیار دولت باشد این منابع به لاستیک هم تخصیص خواهد یافت. در غیر این صورت این منابع به برخی کالاهای اساسی و داروها تخصیص خواهد یافت. البته در حوزه لاستیک ما تولیدکنندگان خوبی داریم که می‌توانند نیاز داخل را برآورده کنند و جلوی این هیجانات را بگیرند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو