فونیکسریمکسبهتام

۵ راننده ایرانی پشت مرز ترکمنستان

۶۱۲ دستگاه کامیون منتظر ورود به پاکستان

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی گفت:تنها ۵ دستگاه کامیون که یک دستگاه ایرانی و ۴ دستگاه دیگر که ناوگان خارجی است اما راننده ایرانی دارد، هم اکنون پشت مرز ترکمنستان هستند. منتظر اجازه ترکمنستان هستیم.

۶۱۲ دستگاه کامیون منتظر ورود به پاکستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، منوچهر سلمان زاده درخصوص آخرین وضعیت ورود و خروج کامیون‌ها در مرز‌های کشور پس از بسته شدن و بازگشایی بابت شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: درخصوص کامیون‌های ایرانی که خارج از کشور هستند، تقریبا همه آن‌ها از ترکیه، لبنان، گرجستان و دیگر کشور‌های اروپایی وارد کشور شده‌اند.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با این حال تنها 5 دستگاه کامیون که یک دستگاه ایرانی و 4 دستگاه دیگر که ناوگان خارجی است، اما راننده ایرانی دارد، هم اکنون پشت مرز ترکمنستان هستند. منتظر اجازه ترکمنستان هستیم تا این رانندگان را که از قزاقستان و قرقیزستان راهی ایران بوده و هم اکنون پشت مرز این کشور هستند، وارد کشور کنیم تا در این زمینه کار تمام شود.
    بیشتر بخوانید:
    سامانه ارزیابی مهندسان راه و راه آهن افتتاح شد
    سلمان‌زاده درباره آخرین وضعیت کامیون‌هایی که پشت مرز‌های ایران منتظر خروج هستند، گفت: در شرایط فعلی به غیر از میرجاوه در هیچ مرزی کامیونی متوقف نیست و تقریبا همه تعیین تکلیف شده اند و اگر مرز‌ها فعال هستند که به راحتی عبور کردند.

    وی افزود: هم اکنون در مرز میرجاوه 612 دستگاه کامیون است که منتظر ورود به کشور پاکستان هستند و به خاطر مسدود بودن مرز این امکان وجود ندارد. به همین خاطر یکسری تمهیدات با کمک وزارت نفت، گمرک، شرکت ملی گاز و وزارت کشور در نظر گرفته شده تا بتوانیم این تعداد را نیز تعیین و تکلیف کنیم.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری در ادامه گفت: البته این تعداد 612 کامیون در ابتدا 1000 دستگاه بود که در این زمینه به دنبال این هستیم تا با یکسری هماهنگی این کامیون‌ها به مبادی برگردانده و یکسری هم در انبار‌های استان‌های همجوار تخلیه تا شرایط در کشور پاکستان عادی شود.

    سلمان‌زاده در مورد این‌که چه زمانی این 612 دستگاه تعیین و تکلیف خواهند شد، تصریح کرد: زمان دقیقی را نمی‌توان اعلام کرد، چون صرفا وزارت راه و شهرسازی تصمیم‌گیر در این خصوص نیست و ما در تلاش هستیم تا شرایط را برای کمک به حل این موضوع فراهم کنیم.

    وی در ادامه گفت: در این مسیر بخش عمده تصمیم گیری برعهده گمرک جمهوری اسلامی ایران و صاحبان کالا است. وقتی یک کامیون اظهارنامه صادراتی یا ترانزیتی دارد، تنها صاحب کالا می‌تواند با هماهنگی گمرک آن را مرجوع یا باطل کند.

    وی افزود: به همین خاطر برای حل این موضوع جلساتی با وزارت نفت، شرکت ملی گاز، گمرک و وزارت کشور برگزار شد تا بتوان به راهکار‌هایی رسید. عمده بار‌هایی که پشت مرز هستند سوختی و گازی بوده و به همین خاطر از وزارت نفت و مسئولان استانی خواسته‌ایم انبار در اختیار بگذارند.

    وی تصریح کرد: اقدامات انجام شده شامل تغییر مرز و انتقال به مناطق آزاد است. همچنین یکسری از کالا‌ها مثل گاز در استان‌های مختلف تخلیه شدند و اگر این پیگیری‌ها وجود نداشت هم اکنون این میزان کاهش را شاهد نبودیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو