فونیکسریمکسبهتام

پشت فرمان داج چارجر هلکت پهن‌پیکر ۲۰۲۰+ فیلم

عصر خودرو-چارجر یکی از نمادین‌ترین خودرو‌های بازار بوده و چندی است که با کیت بدنه پهن عرضه شده است،

پشت فرمان داج چارجر هلکت پهن‌پیکر ۲۰۲۰+ فیلم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷:۰۰
  • پشت فرمان داج چارجر هلکت پهن‌پیکر 2020+ فیلم
  • پشت فرمان داج چارجر هلکت پهن‌پیکر 2020+ فیلم
  • پشت فرمان داج چارجر هلکت پهن‌پیکر 2020+ فیلم
  • پشت فرمان داج چارجر هلکت پهن‌پیکر 2020+ فیلم
  • پشت فرمان داج چارجر هلکت پهن‌پیکر 2020+ فیلم

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی  نسخه استاندارد چارجر را انتخاب کنید پس حتماً دیوانه خواهید بود. البته نمی‌توانید این کار را انجام دهید، زیرا داج تولید مدل مرسوم را به پایان رسانده است. چارجر هلکت پهن‌پیکر بسیار خشن به نظر می‌رسد.

بخش اعظم قطعات بدنه مدل استاندارد در این خودرو دیده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به چراغ‌های جلو، جلوپنجره و نوار نورانی عقب اشاره کرد؛ اما با پهنای بیشتر، رینگ‌های 20 اینچی و… این خودرو بسیار عصبانی‌تر به نظر می‌رسد؛ اما این ظاهر مرموز و خشن فقط در بدنه دیده می‌شود.

کابین این خودرو مشابه نسخه استاندارد بوده، اما این چیز بدی نیست. استایل و طراحی کابین خوب و تمیز بوده و پکیج کربن/جیر 1595 دلاری هم شامل عناصر فیبر کربنی، آلکانترا باکیفیت روی فرمان و پوشش سقف جیر نرم می‌باشد. متأسفانه برخی از متریال و تریم‌های بکار رفته در کابین قدیمی و از مد افتاده هستند.

دکمه‌ها و سوئیچ‌های زیر صفحه‌نمایش 8.4 اینچی نیز کمی شل و ول هستند. دکمه‌های روی فرمان نیز چندان چنگی به دل نمی‌زنند؛ و حتی صندلی‌های چرم و جیر سفارشی نیز بالاترین کیفیت را نداشته و بهترین حمایت را از بدن به عمل نمی‌آورند. قطعاً داج می‌توانست کابین بهتری را برای این خودروی فراتر از 70 هزار دلار تدارک ببیند.

برای یک سدان نفس‌گیر 707 اسب بخاری، چارجر هلکت پهن‌پیکر به‌طور شوکه کننده‌ای راحت است. صندلی‌های چرمی بزرگ شاید بالاترین کیفیت را نداشته باشند، اما همانند مبل‌های راحتی خانه بوده و همین موضوع درباره نیمکت عقب هم صدق می‌کند.

سرکوب صدای وارد شده به داخل عالی بوده و حتی در اسپورت‌ترین حالت رانندگی یعنی SRT نیز صدای چندانی از اگزوز به گوش نمی‌رسد؛ و اگرچه دامپر‌های تطبیقی چارجر سفت‌تر از مدل استاندارد است، اما تنظیمات سیستم تعلیق هنوز هم بالانس خوبی بین راحتی و سفتی سواری ایجاد می‌کند.

چارجر هلکت پهن‌پیکر حتی با استاندارد خودرو‌های فول سایز هم خودروی بزرگی است. این خودرو از نظر طول و پهنا بزرگ‌تر از ب ام و M5 کامپتیشن و مرسدس-ای ام جی E63 است، اما فضای زیادی برای 5 سرنشین در کابین فراهم می‌کند. کابین بسیار جادار بوده و فضای سر و پای زیادی برای راننده و سرنشین وجود دارد. همچنین فضای سر و پای جلو نیز بهترین در کلاس است.

صندلی عقب چارجر هم فضای پای زیادی ارائه می‌کند. چارجر از این نظر حتی نزدیک به شاسی‌بلند جیپ گرند چروکی تراک هاوک بوده و افراد قدبلند نیز به راحتی می‌توانند در بخش جلوی خودرو بنشینند. البته به خاطر خط سقف خمیده شاید سر افراد قدبلند با سقف تماس پیدا کند.

هلکت پهن‌پیکر قدرت زیادی داشته، اما درعین‌حال هوشمند نیز هست. این خودرو به‌صورت استاندارد از سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 8.4 اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو و… سود برده و همانند مدل‌های پیشین، چارجر صفحه‌نمایش بسیار خوبی دارد.

این صفحه‌نمایش از گرافیک شفاف و طراحی خوبی برخوردار بوده و برخی آپشن‌ها همچون تایمر مسافت 400 متر، اندازه‌گیری نیروی جی، حالت‌های رانندگی سفارشی و… باعث می‌شوند این خودرو بسیار جذاب باشد.

اما اگر خواهان چیز‌هایی همچون ناوبری و رادیو ماهواره‌ای باشید باید 995 دلار پرداخت کنید. سیستم صوتی هارمن کاردون با 19 بلندگو نیز یک آپشن 1795 دلاری می‌باشد.

چارجر هلکت پهن‌پیکر تمامی ویژگی‌های مدل استاندارد را به همراه دارد. یک پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری همی سوپرشارژردار، قدرت 707 اسب بخاری و سرعت فوق‌العاده در خط مستقیم. تنها تفاوت این خودرو توانایی آن در عبور از پیچ‌هاست.

داج از لاستیک‌های پهن‌تر پیرلی پی زیرو در این خودرو استفاده کرده و فرمان برقی جدید خودرو نیز سریع‌تر به دستورات پاسخ می‌دهد. حتی برای خودرویی با وزن 2080 کیلوگرمی، چارجر پهن‌پیکر پایدار حس می‌شود و پیچ‌ها را نرم‌تر و مطمئن‌تر از نسخه استاندارد پشت سر می‌گذارد. البته حتی وجود لاستیک‌های پهن هم باعث نمی‌شود که شتاب گیری وحشیانه‌ای را تجربه نکنید.

اما آنچه هلکت را تعریف می‌کند پرفورمنس خط مستقیم است. حتی کاهش ناچیز سقف سرعت چارجر پهن‌پیکر نسبت به مدل استاندارد اهمیتی ندارد. این خودرو شتاب سوپرکار مانند 3.6 ثانیه‌ای داشته و همین امر باعث می‌شود بدنتان در صندلی فرو رود.

چارجر از نظر گشتاور هم کمبودی ندارد. تمامی گشتاور 881 نیوتون متری پیشرانه از لحظه دستور راننده در دسترس بوده و حتی کمترین فشار روی پدال گاز نیز باعث ایجاد نیرویی شدید می‌شود. گیربکس 8 سرعته ساخت ZF کمی کند بوده، اما این یک گله‌ی جزئی است. چارجر هلکت پهن‌پیکر همان سدان چهار درب بسیار هیجان‌انگیز و سریع همیشگی است.

ایمنی قطعاً نقطه قوت این خودرو نبوده، اما دلیلی وجود دارد. رادار جلویی که در مدل‌های ارزان چارجر برای کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… وجود داشته باعث می‌شود سیستم خنک‌کنندگی پیشرانه 8 سیلندر هلکت کار خود را به خوبی انجام ندهد و به همین خاطر هلکت تنها از برخی سیستم‌ها همچون پایش نقاط کور، هشدار ترافیک پشتی و حسگر‌های پارک عقب استفاده می‌کند. دو سدان آلمانی یاد شده از تکنولوژی بهتری همچون ترمز اضطراری خودکار و… برخوردار هستند.

مصرف سوخت هم دیگر نقطه‌ضعف هلکت است. مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی چارجر هلکت پهن‌پیکر به ترتیب برابر با 19.6/11.2/15.7 لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. M5 کامپتیشن و E63 حتی با وجود سیستم چهار چرخ محرک مصرف سوخت بهتری دارند. همچنین هلکت نیازمند بنزین با اکتان بالا برای ارائه بهترین پرفورمنس خود است.

شاید به قیمت 78320 دلاری مدل حاضر در تست فکر کنید، اما چارجر هلکت پهن‌پیکر ارزش فوق‌العاده‌ای دارد. باید توجه داشت ارزان‌ترین نسخه‌های ب ام و M5 کامپتیشن، مرسدس-ای ام جی E63 و حتی جیپ تراک هاوک به ترتیب 110000، 107360 و 87400 دلار قیمت دارند. چارجر هلکت قیمت پایه 69645 دلاری داشته و این در حالی است که تقریباً 100 اسب بخار قوی‌تر از هر دو رقیب آلمانی می‌باشد.

حتی آپشن‌هایی همچون سیستم صوتی بهتر، پکیج کربن/جیر، ناوبری، لاستیک‌های پهن‌تر و… باعث می‌شوند این خودرو حدود 30 هزار دلار ارزان‌تر از رقبای موردبحث باشد. با این مبلغ پرداختی خودرو‌های چندانی را نخواهید یافت که چنین قدرتی داشته باشند.

داج چارجر پیروی ضرب‌المثل “اگر خراب نشده تعمیرش نکن” بوده است. پلتفرم این خودرو قدیمی است، اما داج هرساله تریم‌ها و نسخه‌های جدید و پیشرانه‌های قوی‌تری را ارائه کرده است.

هلکت پهن‌پیکر درست شبیه همان هلکتی است که 5 سال پیش دیدیم و تنها کمی پهن‌تر شده است. تغییرات زیادی رخ نداده، اما گلگیر‌ها گسترده‌تر شده و لاستیک‌های پهن‌تر نیز باعث شده‌اند این خودرو را بیشتر دوست داشته باشیم.

مشخصات داج چارجر SRT هلکت پهن‌پیکر 2020
پیشرانه: 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپرشارژردار
قدرت/گشتاور: 707 اسب بخار/881 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 3.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 315 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 19.6/11.2/15.7 لیتر در هر صد کیلومتر
قیمت پایه: 69645 دلار
قیمت مدل تست شده: 78320 دلار

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو