فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نبود خودروی جایگزین، پراید را در بازار گران کرد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید از آنجایی که خودروی جایگزین پراید معرفی نشده، سوداگران فضا را برای سوءاستفاده فراهم دیدند و قیمت ها را افزایش دادند.

نبود خودروی جایگزین، پراید را در بازار گران کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره گرانی خودرو در بازار، گفت: پرداخت سود بابت تسهیلات دریافتی از بانک‌ها یکی از مشکلاتی است که خودروسازان در شرایط کنونی با آن دست و پنجه نرم می کنند، از آنجایی که این شرکت ها از دریافت ارز دولتی نیز محروم هستند و هر ساله باید دستمزد کارگران را افزایش دهند در نتیجه به دچار مشکل می شوند.

    دولت دلالان بازار خودرو را نقره داغ کند

    نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید فاصله قیمت خودرو در کارخانه و نمایندگی کاهش یابد زیرا این اختلاف فاحش موجب فساد است، افزود: سوءمدیریت های قبلی موجب افزایش هزینه های سربار شده است.

    وی اظهار کرد: براساس نظریه‌های اقتصادی عرضه و تقاضا قیمت خودرو را تعیین می کند و از آنجایی که در شرایط کنونی عرضه خودرو به بازار کاهش یافته، سوداگران فضا را برای سوءاستفاده آماده دیدند، اگر دولت، سوداگرای بازار خودرو را نقره داغ کند مشکلات کنونی ایجاد نمی شود.

    خودروی جایگزین پراید هرچه سریعتر معرفی شود

    نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه باید خودروی جایگزین پراید هرچه سریعتر معرفی شود، اضافه کرد: از آنجایی که عرضه خودرو کاهش یافته سوداگران به راحتی قیمت ها را در بازار افزایش دادند. اگر خودرو جایگزین پراید معرفی نشود، قیمت این خودرو در بازار  گرانتر می شود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه باید عرضه و تقاضا خودرو مدیریت شود، ادامه داد: تنها افرادی که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند می توانند در طرح های پیش فروش ثبت نام کنند، مردم عادی نمی توانند در این طرح ها ثبت نام کنند، در واقع با این مکانیسم به افرادی که در طرح مذکور ثبت نام می کنند 60 میلیون تومان هدیه می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم