فونیکسریمکسبهتام

صادرات و ذخیره سازی بنزین در روزهای کرونایی

عصر خودرو- با کاهش تقاضا بنزین در کشور، در کنار صادارت سوخت اقداماتی در خصوص ذخیره سازی بنزین صورت گرفته است.

صادرات و ذخیره سازی بنزین در روزهای کرونایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، با شیوع کرونا میزان مصرف بنزین در کشور با افت محسوسی مواجه شد بسیاری از این کاهش مصرف را فرصت مناسبی برای افزایش صادرات عنوان کردند با این وجود محدودیت‌های بین المللی و افزایش فروشندگان بنزین در بازار ضمن افزایش رقابت شرایط را برای فروش بنزین سخت‌تر کرد.

    با توجه به افزایش بنزین مازاد اقداماتی در جهت افزایش ظرفیت مخازن نگهداری بنزین صورت گرفت و در همین خصوص معاون عملیات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ضمن اعلام به کارگیری مرکز انتقال نفت نایین عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط نیرو‌های عملیاتی منطقه جنوب شرق فضای ذخیره سازی فضای ذخیره‌سازی بنزین به میزان 120 میلیون لیتر فراهم شد.


    عمده مشکلات صادرات بنزین مربوط به حمل و نقل است

    محمدعلی صادقی در گفت و گو با میزان با اشاره به کاهش قیمت بنزین در بازار‌های جهانی اظهار کرد: قیمت بنزین در بازار‌های جهانی از گازوئیل ارزانتر شده و این موضوع نشان از کاهش تقاضا دارد با فروکش کردن بیماری کرونا و افزایش فعالیت‌های اقتصادی و تردد‌ها تقاضا برای سوخت افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها به مرور به سطح قبلی بازخواهد گشت.

    این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: کاهش تقاضا بنزین در کشور، مشکلات فراوانی را در خصوص نگه داری و ذخیزه سازی سوخت می‌توانست ایجاد کند که افزایش مخازن و صادرات سوخت تا حدودی از فشار ذخیره سازی کم کرد.

    وی افزود: افزایش ظرفیت مخازن ذخیره سازی به 120 میلیون لیتری بنزین و از سوی دیگر بازاریابی برای فروش بنزین در کشور‌های همسایه دو اقدام مناسب برای مدیریت بنزین مازاد در کشور است.

    صادقی بیان کرد: عمده مشکلات مربوط به صادرات فراروده‌های نفتی بحث حمل و نقل است که به سختی پیش می‌رود، اما باید اذعان کرد که در میزان صادرات نیز تاثیر منفی داشته است.

    این کارشناس حوزه انرژی عنوان کرد: فرایند استخراج و تولید نفت مانند واحد‌های تولیدی دیگر نیست و کاهش تولید ناگهانی نفت در میادین هزینه‌های سنگینی را به شرکت‌های تولیدکننده تحمیل خواهد کرد و از سوی دیگر می‌تواند بازار‌های نفتی که طی سالیانه متعدد در دست این شرکت‌ها بوده را به رقبا واگذار کند و بازگشت دوباره به این بازار‌ها به سادگی نخواهد بود

    وی ادامه داد: در کنار محدودیت‌های بین المللی، قیمت گذاری مناسب می‌تواند به توسعه بازار انرژی ایران کمک کند در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده با ارائه پیشنهاد‌های مناسب به دنبال توسعه بازار خود هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط