فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور:

رعایت پروتکل بهداشتی تاکسی‌ها روزانه ۱۵ هزار تومان هزینه دارد

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: رانندگان تاکسی برای رعایت پروتکل بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا، برای تهیه یک جفت دستکش و یک عدد ماسک و محلول ضد عفونی کننده روزانه باید ۱۵ هزار تومان هزینه کنند.

رعایت پروتکل بهداشتی تاکسی‌ها روزانه ۱۵ هزار تومان هزینه دارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: بر اساس پروتکلی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا اعلام شده است هر خودرو تاکسی باید سه مسافر را سوار کند و این دستوارالعمل نیز ابلاغ شده است.

    وی ادامه داد: رانندگان تاکسی هم موظف هستند بر اساس این پروتکل سه مسافر را در خوروی خود سوار کنند و در این زمینه نیز بازرسان تاکسیرانی فعال هستند و هر گونه شکایتی که به شهرداری ها در این خصوص مطرح شود رسیدگی خواهد شد.

    ضامنی تاکید کرد: آنچه در زمینه رعایت این پروتکل مهم است، مشارکت مردم است، مردم باید در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند و بیش از سه نفر سوار تاکسی نشوند.

    وی ادامه داد: اما باید توجه داشت که رانندگان تاکسی ها از اقشارآسیب پذیر در زمان شیوع ویروس کرونا هستند و علاوه بر اینکه در معرض ابتلای این ویروس قرار دارند، با سوار شدن سه مسافر بخشی از درآمد آنها نیز کاهش می یابد، آنچه مهم است این است که این کاهش درآمد باید از طریقی جبران شود، شاید یکی از روش ها اعطای مبالغی در قالب یارانه است که امکان اجرای آن شاید دشوار باشد و روش دیگر تامین کرایه یک نفر مسافر حذف شده از طریق دیگران مسافران است.

    ضامنی در خصوص استفاده از کاور یا پوشش نایلونی در تاکسی ها برای محافظت بیشتر نیز گفت: فرآیند نصب این نوع کاور در شهرهای مختلف آغاز شده، اما به دلیل اینکه تولید و تامین منابع مالی آن محدود است فرایند نصب آن متناسب با این دو ملاحظه در حد توان اجرا می شود.

    مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: اما آنچه مهم است این است که استفاده از ماسک و دستکش و محلول ضد عفونی کنند همیشگی است، تولید و توزیع آنها باید استمرار داشته باشد و منابع مالی آن نیز تامین شود و تامین آنها از توان رانندگان تاکسی و حتی در بسیاری از شهرها از توان شهرداری ها نیز خارج است و  نیاز است که در این خصوص حمایت شوند.

    وی تاکید کرد: در کشور حدود 320 هزار تاکسی فعال داریم و اگر هر راننده در روز فقط یک جفت دستکش و یک عدد ماسک نیاز داشته باشد حدود 320هزار جفت دستکش و 320 هزر ماسک نیاز داریم و حدود 50 هزار لیتر هم محلول ضد عفونی کننده برای تاکسی ها نیاز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو