فونیکسریمکسبهتام

سوددهی شرکت هوندا به پایین‌ترین حد طی ۴ سال گذشته رسید

عصر خودرو- شرکت هوندا در ۳ ماهه اول سال جاری میلادی ۵.۲ میلیارد ین خسارت دید که اولین ضرر و زیان سه ماهه این شرکت طی چهار سال گذشته و نتیجه ۲۸ درصد کاهش فروش خودرو بود.

سوددهی شرکت هوندا به پایین‌ترین حد طی ۴ سال گذشته رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شرکت هوندا موتور در روز سه شنبه پایین ترین سود عملیاتی خود را طی چهار سال گذشته ثبت کرد و به خاطر عدم اطمینان نسبت به تاثیرات بلند مدت ویروس کرونا بر تقاضای خودروی جهان، هیچ دورنمایی از درآمد خود را برای سال جاری میلادی منتشر نکرد.

    شرکت هوندا و سایر خودروسازان جهان به تدریج فعالیت خود را در کارخانه های خودروسازی از سر گرفته اند ولی با تقاضای ضعیف مواجه هستند چون افزایش بیکاری و نگرانی در مورد رکود اقتصاد جهان، بر هزینه‌ کرد مصرف کنندگان تاثیر گذاشته است.

    خودروسازان همچنین باید با اختلال زنجیره عرضه و اقدامات فاصله‌گذاری اجتماعی جهت محدود کردن گسترش ویروس کرونا کنار بیایند. این اقدامات تولید در ماه‌های آینده را محدود می کند.

    سود عملیاتی سالانه شرکت هوندا تا پایان ماه مارس 13 درصد کاهش داشت و 634 میلیارد ین (5.9 میلیارد دلار) رسید. این در حالیست که اقتصاددانها پیش‌بینی کرده بودند سود این شرکت 669 میلیارد ین باشد. این شرکت اعلام کرد که ویروس کرونا سوددهی آن را 130 میلیارد ین کاهش داده است.

    بیشتر بخوانید
    بازگشایی کارخانه تولید خودرو تسلا در آمریکا

    تأثیر ویروس کرونا بر شرکت‌های کرایه خودرو به خودروسازان هم آسیب رسانده است

    شرکت هوندا در 3 ماهه منتهی به 31 مارس، 5.2 میلیارد ین خسارت دید که اولین ضرر و زیان سه ماهه این شرکت طی چهار سال گذشته و نتیجه 28 درصد کاهش فروش خودرو بود.

    برخی تحلیلگران عقیده دارند فروش جهانی خودرو در سال جاری میلادی یک سوم کاهش می یابد. این رقم بسیار بیشتر از 11 درصد کاهش فروشی است که بین سال‌های 2009 و 2010 در بحبوحه بحران مالی جهانی به وجود آمد.

    طی یک سال منتهی به پایان ماه مارس، کل فروش سالانه خودروسازان ژاپنی 7.3 درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین حد 4 ساله 26.5 میلیون خودرو رسید. سهم هوندا از این کاهش فروش 8.5 درصد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو