فونیکسریمکسبهتام

تاکسی و وانت‌بار‌ها در اولویت تبدیل رایگان به دوگانه سوز

عصر خودرو- قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش از اولویت تاکسی و وانت‌بارها برای تبدیل رایگان به دوگانه سوز خبر داد.

تاکسی و وانت‌بار‌ها در اولویت تبدیل رایگان به دوگانه سوز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایلنا، حمید قاسمی ده چشمه در گفت و گو با میزان با اشاره به افزایش مصرف سی ان جی در کشور اظهار کرد: در بهمن سال گذشته میزان مصرف سی ان جی به عدد بی سابقه 24 میلیون متر مکعب رسید و تمام خودرو‌های مخزن دار از سوخت سی ان جی مصرف کردند که این موضوع نشان از استقبال مردم از این سوخت دارد.

    قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش با اشاره به طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو‌های حمل و نقل عمومی اظهار کرد: گاز سوز کردن رایگان خودرو‌ها فرصتی مناسب برای سیستم حمل و نقل عمومی است و مطابق دستور العمل‌های باید ظرف 14 ماه این خدمات به مردم ارائه شود و ممکن است از این دست طرح‌های حمایتی در آینده فرصت اجرا دوباره نداشته باشد.

    وی افزود: طرح‌های دوگانه سوز کردن خودرو با افزایش قابلیت خودرو ضمن کاهش هزینه‌های سوخت باعث بالا رفتن ارزش خودرو می‌شود.

    به گفته وی؛ تاکسی و وانت‌بار‌ها در اولویت تبدیل رایگان برای دوگانه سوز شدن در اولویت قرار دارند.

    قاسمی ده چشمه تصریح کرد: شایعاتی در خصوص عملکرد نامناسب موتور خودرو با سوخت گاز مطرح شده، اما تاکنون گزارشی ارائه نشده است و در جامعه آماری موجود نزدیک به 4 میلیون دستگاه خودرو از سوخت سی ان جی استفاده می‌کنند و سوخت گیری ممتد و ادامه دار این وسایل نقلیه نشان از رضایت صاحبان خودرو دارد.

    قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش عنوان کرد: بر اساس مصوبه هییت دولت و شورای اقتصاد قیمت گاز طی 5 سال ثابت خواهند ماند، اما ممکن است کارمزد جایگاه داران سی ان جی و بنزین تغییر کند.

    وی با بیان اینکه با فعالیت 6 کارگاه تولید مخزن سی انی جی 24 هزار نفر اشتغازایی ایجاد شده است؛ تصریح کرد: زیرساخت عظیمی برای تولید مخزن گاز وجودد داردو غیر از لوله وارداتی این مخزن تمام تجهیزات از قبیل کیت و مخزن در داخل کشور تولید می‌شود.

    قاسمی ده چشمه با بیان اینکه گزارش‌های متعددی در خصوص صدمات ایجاد شده در استفاده از ال پی جی گزارش شده است، بیان کرد: استفاده از سوخت ال پی جی به دلیل تولید کم و مصرف خانوار‌ها و از سوی دیگر امنیت کم آن؛ در سبد سوخت وزارت کشور قرار نگرفته و جایگاه رسمی برای سوخت گیری آن وجود دارد، اما ممکن است در آینده برنامه‌ای برای استفاده از این سوخت تهیه شود.

    قائم‌مقام شرکت ملی پالایش و پخش عنوان کرد: مصرف روزانه خانگی گاز ال پی جی 6 هزار تن است و در برخی از فصول با افزایش دما ممکن است این کپسول‌ها سر از مخازن خودرو‌ها در بیاورد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو