فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای تمدید ۲ ماه مهلت ترخیص خودرو خارجی

عصر خودرو- رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور خواستار تمدید مجدد مهلت ۲ ماهه مصوبه هیات وزیران در رابطه با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک شد.

پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا برای تمدید ۲ ماه مهلت ترخیص خودرو خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، على مؤیدی خرم آبادی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نامه‌ای به جهانگیری معاون اول رئیس جمهور خواستار تمدید مجدد مهلت 2 ماهه مصوبه هیات وزیران در رابطه با ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور شد.

    وی در این نامه با بیان اینکه مصوبه هیات وزیران به طور کامل محقق نشده، آورده است: عطف به مصوبه شماره 153676/ت 57394ه تاریخ 1398/11/29 مبنی بر تعیین تکلیف خودروهای دپو شده در بنادر و گمرکات، خودروهای مربوط به جانبازان، خودروهای موجود در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و خودروهای دارای پرونده قضایی که حکم قطعی برائت آنها از سوی مراجع قضایی رسیدگی کننده صادر شده و تعیین مهلت 3 ماهه در بند 1 تصویب‌نامه مذکور برای ترخیص آنها به استحضار می رساند، حسب بررسی‌های به عمل آمده، تدوین فرآیند پیاده سازی، ویرایش و تمدید ثبت سفارش خودروها پس از ایام نوروز (یعنی 45 روز پس از ابلاغ تصویب نامه) توسط وزارت صمت انجام شده و متعاقبا تمدید ثبت سفارش ها منوط به اخذ شناسه کالا از دفتر نیرو محرکه و صنایع خودرو شده که اجرای آن نیز منجر به بروز اختلاف نظر بین دفاتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت شده است و عملا اهداف دولت محترم مبنی بر مساعدت برای تعیین تکلیف خودروها، حمایت از حقوق مصرف کنندگان، پیشگیری از نارضایتی اجتماعی، جلوگیری از تضییع حقوق بازرگانان و کاهش رسوب کالا در بنادر و گمرکات محقق نشده است.

    با عنایت به هم زمانی ابلاغ مصوبه فوق الذکر با شرایط بحران بیماری ویروس کرونا، تعطیلی ایام نوروز، حضور حداقلی پرسنل ادارات در محل کار با توجه به شرایط اشاره شده و عدم اجرای مصوبه مذکور پیشنهاد می شود. کلیه مصوبات هیأت محترم وزیران که دارای مهلت زمانی برای اقدام می باشند از زمان شیوع بیماری کرونا) از جمله مصوبه تمدید مهلت ترخیص خودروها به مدت حداقل دو ماه تمدید شود.

    به گزارش فارس، در صورت تمدید این مصوبه، برای دومین بار است که دولت ترخیص خودروهای خارجی را در دستور کار قرار داده و مهلت ترخیص آن را تمدید می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو