فونیکسریمکسبهتام

زمان عرضه ​شاسی بلند برقی داچیا اعلام شد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی رنو، زمانی که پروژه تندر۹۰ را در ایران آغاز کرده بود، لوگان را در داچیا پی می گرفت. اکنون داچیا، اولین خودروی شاسی بلند برقی خود را معرفی کرده که از سال آینده فروش آن شروع می شود.

زمان عرضه ​شاسی بلند برقی داچیا اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، اولین خودروی برقی داچیا، به نام اسپرینگ [که بهار، چشمه و فنر معنی می دهد] روی پلتفرم نیم شاسی KZE رنو از اوایل سال 2021 به بازار عرضه می شود. اسپرینگ اولین بار در اوایل ماه مارس امسال به عنوان یک خودروی مفهومی [در حد طراحی که برای تولید انبوه آماده نیست] به صورت اینترنتی و آنلاین رونمایی شد چون نمایشگاه خودروی ژنو به دلیل شیوع ویروس کرونا کنسل شده بود. داچیا می گوید پیمایش این خودرو به ازای هر بار شارژ حداقل 200 کیلومتر (120 مایل) است.

    البته قرار است اسپرینگ در کارخانه شیان در ایالت هوبای چین تولید شود و شرکت خودروسازی با انرژی های جدید به نام eGT عهده دار تولید آن است. این شرکت خودروسازی حاصل جوینت ونچر (سرمایه گذاری مشترک) رنو-نیسان با دانگ فنگ چین است. کارخانه این شرکت خودروسازی، مسئول ساخت City-KZ رنو است که با برند چینی به فروش می رسد از جمله محصولات آن ونوسیا و دافنگ فنگ است. سال 2019 رنو 2,658 دستگاه سیتی K-ZE در بازار چین فروخت.

    گروه خودروسازی رنو می گوید امسال قرار است تمرکز خود را در چین تغییر دهد و فروش مدل های بنزینی رنو را متوقف کرده و خودروهای برقی عرضه نماید.

    داچیا هنوز قیمتی برای خودروی اسپرینگ اعلام نکرده اما خودروهای City K-ZE حدود 6 هزار یورو (معادل 8900 دلار) قیمت دارند. قصد داچیا این است که اسپرینگ را هم به صورت خودروی سواری شخصی بفروشد هم در ناوگان خدمات اجاره ای به خدمت بگیرد. گروه رنو می گوید برای چنین ناوگانی نیاز به 7800 دستگاه خودروی برقی نیاز است که در اروپا این شیوه خدمات را به جای «خدمات اجاره ای» تحت عنوان «اشتراک گذاری خودرو» می شناسند.

    گروه رنو مدل های داچیا را با قیمت ارزان می فروشد و دلیل موفقیت آن هم این است که برند داچیا به دلیل اتکا به اتحاد رنو-نیسان از فناوری بسیار خوبی برخوردار است. در حال حاضر محصولات داچیا هیچکدام قوای محرکه برقی ندارند، و چون داچیا جزو محصولات رنو در اروپا به حساب می آید در بخش استانداردهای آلایندگی اروپا جزو محصولات رنو شمرده می شوند. بر اساس این استانداردها ناوگان خودروهای رنو باید آلایندگی خودروها را به زیر 95 گرم در هر کیلومتر برساند. این استاندارد از همین سال 2020 آغاز می شود و عدم رعایت آن، جریمه به دنبال دارد.

    همان طور که اسپرینگ در هنگام رونمایی آنلاین به نمایش درآمد، سیم شارژ آن کنار گلگیر جلو سمت راست قرار دارد. نوع طراحی چراغ های آن، خبر از ظاهر جدید محصولات داچیا می دهد. این چراغ ها ال ایی دی افقی باریک هستند که به صورت جداگانه روی چراغ های اصلی قرار دارند. در عقب خودرو، چراغ های ال ایی دی طرحی دارند که گویی حرف Y انگلیسی دوبار تکرار شده است.

    برای آن که ظاهر شاسی بلند آن تقویت شود تیرپایه هایی برای آن قرار داده شده است که سطح آن را از زمین بالاتر قرار می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو