فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

تعلل وزارت صمت خودرو‌های دپو در گمرک را زمین‌گیر کرد

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت: برای سومین بار وزارت صمت نتوانست از عهده مصوبه دولت برای ترخیص خودرو‌ها بر آید.

تعلل وزارت صمت خودرو‌های دپو در گمرک را زمین‌گیر کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، مهدی دادفر درباره ترخیص خودرو‌های در گمرک مانده اظهار کرد: علی رغم اینکه امروز آخرین روز پایان مصوبه دولت مبنی بر ترخیص خودرو‌های مانده در گمرک است هیچ اتفاقی نیفتاده و خودرویی ترخیص نشده است.

    دبیر انجمن واردات کنندگان خودرو افزود: برای سومین بار وزارت صمت نتوانست از عهده مصوبه دولت برای ترخیص خودرو‌ها بر آید.

    وی با بیان اینکه 10 روزی است که تلاش‌هایی از سوی وزارت صمت آغاز شده است، گفت: در این بین ایراد‌های فنی، ایرادات مقرراتی، مشکلات تسهیل روابط بین سازمانی، تفسیر‌های متعددی از مصوبه، موجب شده ترخیص خودرو‌ها به مشکل برخورد کند و تلاش‌ها نتیجه بخش نباشد.

    دادفر بیان کرد: روز گذشته خبری اعلام شد مبنی بر اینکه خودرو‌های 2018 که استاندارد گواهی انطباق آن‌ها تمدید نشده اگر سازمان استاندارد گواهی دهد این خودرو‌ها را در سایت بارگذاری می‌کنیم در حالی که دیگر فرصتی باقی نمانده است.

    دبیر انجمن واردات کنندگان خودرو تاکید کرد: وزارت صمت طی سه مصوبه‌ای که دولت در این زمینه صادر کرد کاری انجام نداد و فقط به شکل ظاهری نشان داد که در حال اجرای مصوبه است در حالی که این گونه نبود.

    وی با بیان اینکه حتی یک دستگاه خودرو از خودرو‌های در گمرک مانده ترخیص نشده است، خاطرنشان کرد: تعدادی خودرو که به گفته معاون گمرک ترخیص شد از قبل در سیستم گمرک باقی مانده بود که ارتباطی به وزارت صمت نداشته است.

    دادفر با بیان اینکه کماکان 4 هزار دستگاه خودرو در گمرک باقی مانده و تکلیف آن‌ها مشخص نشده است، تاکید کرد: ناهماهنگی بین سازمانی در وزارت صمت بیداد می‌کند و همین موضوع موجب شده خودرو‌ها در گمرک باقی بماند.

    گفتنی است بر اساس مصوبه دولت در بهمن ماه در سال گذشته، خودرو‌های در گمرک مانده سه ماه فرصت داشتند تا از گمرک ترخیص شوند، در حالی که امروز آخرین فرصت این مصوبه است، اما تاکنون خودرویی از گمرک ترخیص نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو