فونیکسریمکسبهتام

نیسان کیکس ایی-پاور ۲۰۲۱ معرفی شد+تصاویر

عصر خودرو- در روزهای گذشته خبر مربوط به رونمایی از تریم اس وی نیسان کیکس مدل ۲۰۲۰ منتشر شد. یک شاسی بلند جمع و جور با برچسب قیمت پایه ۱۸۹۰۰ دلاری که می تواند عملکرد موفقی را در بازار جهانی به نمایش بگذارد.

نیسان کیکس ایی-پاور ۲۰۲۱ معرفی شد+تصاویر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصرایران، اما روز گذشته بازهم خبری در رابطه با کیکس مورد توجه رسانه های خودرویی قرار گرفت که از دو جهت دارای اهمیت است. اول آنکه به پیشرانه ای جدید برای این خودرو اشاره داشته و دوم آنکه برای اولین بار در خارج از ژاپن مراحل تولید و مونتاژ آن انجام خواهد شد.

نیسان پیشرانه ای را با نام ایی-پاور معرفی کرده است که برای اولین بار روی مدل کیکس و در بازار تایلند با مدل 2021 عرضه می شود. با آنکه پیشرانه مهمترین بروزرسانی کیکس جدید با مدل 2021 است اما تغییراتی را نیز در بخش دماغه خودرو شامل گریل(جلوپنجره)، بامپر(سپر) و قاب مه شکن ها می توان مشاهده کرد.

ایی-پاور در واقع یک مجموعه EV است که از موتور الکتریکی EM57 استفاده می کند تا نیروی خود را به چرخ های جلو انتقال دهد. مجموع خروجی این موتور 127 اسب بخار و گشتاور آن 192 پوندفوت است. انرژی مورد نیاز موتور از یک باتری لیتیوم-یون 1.57 کیلووات ساعت تامین می شود. اما مهمترین ویژگی این سیستم علاوه بر پروسه شارژ متعارف یک خودروی الکتریکی به بازیابی انرژی از طریق یک موتور 1.2 لیتری 3 سیلندر درون سوز مربوط می شود که 79 اسب بخار خروجی دارد. در نتیجه باید گفت نیسان کیکس ایی-پاور یک خودرو الکتریکی خودشارژ است که به سوخت گیری نیاز دارد.

حضور کیکس ایی-پاور تولید تایلند در بازار آمریکا هنوز مشخص نیست.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم