فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا خبر داد:

واریز جرایم رانندگی بالای ۱۰ میلیون ریال بدون پیش‌پرداخت

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: رانندگانی که بیش از ۱۰ میلیون ریال جریمه راهنمایی و رانندگی دارند، می‌توانند بدون هیچگونه پیش‌پرداختی جریمه‌های خود را در طول یکسال پرداخت کنند.

واریز جرایم رانندگی بالای ۱۰ میلیون ریال بدون پیش‌پرداخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر روز یکشنبه در خصوص تدبیر پلیس برای اقشار ضعیف جامعه که خودروهای آنها توقیف و مشمول جریمه های بالای 10 میلیون ریال شده، افزود: توقیف خودرو دلایل مختلفی دارد، یکی از این دلایل جریمه های بالا یک میلیون است که براساس قانون باید توقیف شود.

    وی ادامه داد: گزارش های دریافتی نشان می دهد که حدود 800 هزار وسیله نقیله اعم از موتورسیکلت و خودرو در پارکینگ ها توقیف شده اند که از دلایل عمده توقیف و عدم ترخیص آنها، گذشته از دستورات قضائی، عدم پرداخت جرایم است براین اساس باید در این زمینه تدبیری صورت می گرفت.

    هادیانفر گفت: برای ترخیص خودروهای بالای یک میلیون تومان مجوزی از وزیر کشور بر اساس قانونی که در گذشته وجود داشت و قابل استفاده بود، اخذ شد. بر اساس این قانون هموطنان می توانند جرایم خود را به صورت قسطی پرداخت کنند، این فانون در شهریور سال 1396 اجرا شد و مردم می توانستند با مراجعه به مراکز شماره گذاری در سراسر کشور کرده یا مراجعه به پلیس راهور استان ها و شهرستان با ارائه مدارک مثبته وسیله نقلیه، درج در سیستم و اخذ تعهد بدون هیچ پیش پرداختی جرایم خود را به صورت قسطی طی یک سال به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه با هر مبلغی که در توانشان است، پرداخت کنند.

    وی با بیان اینکه اجرای این قانون اثربخش و کارساز بود، گفت: درصد بالایی از افراد که جرایم بالای 10 میلیون ریال داشته و خودروهای آنها توقیف بود، ترخیص شد البته بخشی از وسائل نقلیه مشمول بند 8 قانون هوای پاک بود زیرا بر اساس این قانون خودرو و موتورسیکلت های فرسوده اجازه ترخیص ندارند زیرا  به اکوسیستم و هوا آسیب می زنند و شرایط را در آلودگی هوا سخت تر می کنند.

    هادیانفر در پاسخ به این سئوال ایرنا که اگر فردی از تعهد خود بزند و جریمه خود را در طول یک سال پرداخت نکند، چه سرانجامی خواهد داشت، گفت: از نظر سیستمی همه خدمات وسیله نقلیه حذف می شود و از آن جایی که به تعهد خود عمل نکرده اند، توقیف می شوند البته این خودروها با وجود ترخیص به نوعی توقیف است. از سوی دیگر در سند برگه سبز خودرو مهر و در سیستم درج می شود، بر این اساس از خودرو نمی توانند، استفاده کنند.

    وی افزود: براساس آخرین گزارش های دریافتی، مردم نسبت به این اقدامات واکنش مثبت نشان داده اند و قانون گریزی در این حوزه نداریم و درصد زیادی از مردم نسبت به قانون تمکین کرده و براساس تعهدی که داده اند، جرایم خود را پرداخت می کنند. از سوی دیگر پلیس دست آنها را باز گذاشته تا در هر مبلغی در طول یکسال می توانند، پرداخت کنند. از دیگر مزایای این طرح این است که این مساله را محدود نکردیم یعنی افرادی که یک میلیون تومان، 15 یا 20 میلیون تومان بدهی دارند، می توانند در طول یک سال جریمه های خود را تسویه کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط