فونیکسریمکسبهتام

کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازی عنوان کرد:

میزان تولید کاتالیست در کشور بسیار کم است

ضرورت حضور مجموعه‌های دانش بنیان برای تولید کاتالیست

عصر خودرو- کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازی گفت: خودروسازان تا تامین کاتالیست خودرو امکان تجاری‌سازی خودروهایی که در پارکینگ‌هایشان وجود دارد را ندارند.

میزان تولید کاتالیست در کشور بسیار کم است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، بهرام شهریاری درباره اینکه تولید کاتالیست خودرو در کشور با چه چالش‌هایی مواجه است، بیان کرد: کاتالیست خودرو به جز آنکه به مواد معدنی نیاز دارد، به تکنولوژی روز هم وابسته است، لذا صنعت خودرو همواره یکی از دغدغه‌هایش تامین کاتالیست برای خودروها بوده است.

    وی افزود: نصب کاتالیست بر روی خودروها یک الزام زیست محیطی است و اگر رعایت نشود، خودروسازان نمی توانند خودروها را شماره‌گذاری کنند، بدین جهت خودروسازان تا تامین این قطعه امکان تحویل خودروهای تولید شده به مردم را ندارند.

    شهریاری عنوان کرد: اگر کاتالیست بر روی خودروها نصب نشود، آلودگی زیست محیطی ایجاد می‌کند، در حقیقت کاتالیست از انتشار دی اکسید کربن می‌کاهد.

    این کارشناس صنعت خودرو و قطعه‌سازی اظهار داشت: ما در کاتالیست به واردات نیاز داریم و از آنجا که همه کشورها درگیر کرونا و کووید19 هستند، واردات کالا با دشواری هایی روبرو شده است، بدین جهت تجاری‌سازی خودروها با تاخیرهای ناخواسته همراه است.

    شهریاری خاطرنشان کرد: به غیر از مواد معدنی فرآوری شده که برای تولید کاتالیست خودرو نیاز است و بعضا در برخی از کشورها وجود دارد، تکنولوژی تولید کاتالیست بسیار پیچیده است و همین امر موجب شده میزان تولید کاتالیست در کشور بسیار کم و محدود باشد.

    وی گفت: زمانی که تولید کاتالیست محدود است امکان تامین نیاز دو خودروساز کشور فراهم نمی‌شود لذا خودروسازان مجبور به دپوی خودروها هستند تا از طریق تولید یا واردات جدید نیاز خود را به کاتالیست تامین کنند.

    شهریاری گفت: اگر مجموعه‌های دانش بنیان در حوزه تولید کاتالیست خودرو، ورود کنند اتفاق‌های بزرگی در این حوزه رخ خواهد داد که در نتیجه، این امر به نفع صنعت خودرو و کاهش واردات کاتالیست است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو