فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران مطرح کرد:

واریز ۱۰۰ درصدی درآمد پارک هوشمند حاشیه‌ای به حساب دولت

عصر خودرو- سرلک درباره آخرین وضعیت اجرای پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت توضیحاتی داد.

واریز ۱۰۰ درصدی درآمد پارک هوشمند حاشیه‌ای به حساب دولت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، وحید سرلک معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران آخرین وضعیت اجرای پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و اطلاع رسانی‌های انجام شده از ابتدای خرداد ماه پارک هوشمند حاشیه‌ای در برخی از مناطق پایتخت از جمله منطقه 2، 6 و 11 در حال اجراست و هزینه آن نیز بر اساس مصوبه سال 93 شورای شهر تهران از کیف پول الکترونیکی شهروندان برداشته می‌شود.

    معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که درآمد شهرداری تهران از محل پارک هوشمند حاشیه‌ای به شکل میانگین روزانه بالغ بر چه مبلغی است؟، تصریح کرد: میزان درآمد اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای را باید از سازمان فناوری شهرداری تهران پرسید، اما نکته قابل توجه آن است که درآمد‌های ناشی از محل پارک هوشمند حاشیه‌ای در پایتخت به شکل سالیانه محاسبه می‌شود.

    سرلک در پاسخ به این سوال که بر اساس قانون درآمد حاصل از اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای در چه محلی باید هزینه شود؟ گفت: درآمد اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای ابتدا به شکل 100 درصدی به حساب دولت واریز می‌شود و پس از آن دولت سهم شهرداری را پرداخت می‌کند و سپس می‌توان درباره هزینه کرد آن در شهرداری تهران تصمیم گیری کرد.

    او در پاسخ به این سوال که اگر در کیف پول شهروندی راننده مبلغی ذخیره نباشد هزینه پارک خودرو به چه شکل محاسبه می‌شود؟ گفت: هنگامی که راننده‌ها در محل‌های مشخص شده برای اجرای طرح پارک هوشمند حاشیه‌ای توقف می‌کنند، پلاک خودروی آن‌ها با استفاده از دوربین‌های پلاک خوان برداشته می‌شود و با ارسال پیامکی به تلفن همراه راننده زمان، محل توقف و هزینه توقف اطلاع رسانی می‌شود.

    معاون فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: اگر در کیف پول الکترونیکی رانندگان مبلغی ذخیره نشده باشد، اطلاعات توقف آن‌ها ذخیره می‌ماند و پس از شارژ مجدد کیف پول شهروندی از سوی راننده هزینه توقف از حساب آن‌ها برداشت می‌شود.

    سرلک گفت: هزینه پارک هوشمند حاشیه‌ای برای نیم ساعت اول رایگان است و پس از گذشت 30 دقیقه هزینه پارک به تفکیک برای سواری، موتورسیکلت، مینی بوس و کامیون متفاوت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو