فونیکسریمکسبهتام

سایه بیم و امید بر صنعت خودروسازی اسپانیا

عصر خودرو- تعطیلی کارخانه‌های شرکت ژاپنی نیسان و تجمع‌های گسترده کارکنان این شرکت در شهر بارسلونا از یک سو و نگرانی‌ها از بسته شدن احتمالی کارخانه‌های شرکت فرانسوی رنو از سوی دیگر، حال و روز این روزهای صنعت کلیدی خودروسازی در اسپانیاست.

سایه بیم و امید بر صنعت خودروسازی اسپانیا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، صدها نفر از کارکنان شرکت خودروسازی ژاپنی نیسان دیروز (جمعه) به دنبال تعطیلی تعدادی از کارخانه‌ها در مقابل نمایندگی‌های این شرکت در شهر بارسلونا تظاهرات کرده و به مدیران این مجموعه هشدار دادند که در صورت ادامه تعطیلی کارخانه‌ها، اعتراض کارکنان شدیدتر خواهد شد. 

    یکی از گسترده‌ترین این تجمع ها در مقابل نمایندگی نیسان واقع در مرکز تجاری «لا ماکینیستا» شهر بارسلونا برگزار شد، خواسته اصلی معترضان، عدم تعطیلی کارخانه‌ها و حفظ شغل کارکنانی بود که با اخراج این افراد، امنیت حدود 25 هزار خانواده اسپانیایی در معرض خطر قرار خواهد گرفت. 

    انبوه معترضان در این گردهمایی‌ها پلاکاردهایی با مضامین «ما می‌خواهیم کار کنیم» و «اگر اوضاع سامان نیابد، جنگ، جنگ، جنگ» در دست داشتند.

    شرکت نیسان هفته گذشته اعلام کرد، تولید جهانی این شرکت حدود 20 درصد کاهش یافته و برای بازگشت به سودآوری درصدد تعطیل کردن یکی از کارخانه‌های خود در شهر بارسلونا اسپانیا است که 3 هزار کارگر دارد.

    شرکت خودروساز نیسان ژاپن که با کاهش تقاضا و شرایط اقتصادی ویروس کرونا رو به‌رو است، روز پنجشنبه از ضرر6.2 میلیارد دلاری خبر داد

    با تعطیلی کارخانه‌های شرکت نیسان در اسپانیا، آسیب جدی به صنعت خودروسازی این کشور اروپایی وارد خواهد شد که مسئولیت تولید 10 درصد از تولید ناخالص داخلی در این کشور را بر عهده داشته و به طور مستقیم اشتغال 9 درصد از جمعیت نیروی کار را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

    در میانه بحران کارخانه‌های نیسان، اخبار این روزهای شرکت خودروساز فرانسوی رنو که درصدد کاهش هزینه 2 میلیارد یورویی (2.2 میلیارد دلاری) خود و حذف 15 هزار شغل در تاسیسات و کارخانه‌های وابسته به این شرکت در سراسر جهان است نیز نگرانی ها در اسپانیا را دو چندان کرده است.

    شرکت تابعه رنو در اسپانیا که با چهار کارخانه و حدود 11 هزار و 650 کارمند در حال فعالیت است تا این لحظه از دادن جزئیات بیشتر از این تصمیم‌گیری خودداری کرده است.

    اقدامات انجام شده توسط دولت‌های جهان به منظور متوقف کردن گسترش ویروس کرونا تقریبا بر همه صنایع تاثیر گذاشته و صنعت خودرو نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. بیشتر خودروسازها و تولیدکنندگان قطعات خودرو به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تولیدات و سفارشات خود را تعلیق کرده‌اند.

    دستکم یک میلیون و 138 هزار و 536 موقعیت شغلی از مجموع 2.6 میلیون شغلی که در اروپا به طور مستقیم وابسته به تولید خودرو هستند با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کارخانه‌ها، تعطیل شده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو