فونیکسریمکسبهتام

صرفه جویی در مصرف سوخت با گازسوز کردن خودرو +جدول

عصر خودرو- صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه‌های سوخت مالکان خودرو‌های عمومی (وانت بار‌ها و تاکسی‌ها) با جایگزینی سوخت CNG به جای بنزین صورت می‌گیرد.

صرفه جویی در مصرف سوخت با گازسوز کردن خودرو +جدول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بنا بر پیشنهاد مشترک وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه کشور با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود کیفیت هوای شهرها،  یک میلیون و 460 هزار دستگاه خودروی تاکسی، ون (تاکسی)، وانت و مسافربر شخصی بنزینی به CNG سوز» تبدیل می شوند.

    بر اساس این مصوبه، قرار است که یک میلیون و 464 هزار خودرو به صورت رایگان دوگانه‌سوز شوند. 24 اردیبهشت ماه امسال نیز با راه‌اندازی رسمی سایت gcr.niopdc.ir، ثبت نام تبدیل رایگان تاکسی‌ها و وانت بار‌های بنزین سوز به دوگانه سوز آغاز شد.

    دارندگان تاکسی‌ها و وانت بار‌های بنزین سوز می‌توانند با مراجعه به این سامانه، نسبت به ثبت نام تبدیل به خودروی دوگانه سوز اقدام کنند و با وجود آنکه برای هر خودرو حدود 5 میلیون تومان هزینه تبدیل وجود دارد، این هزینه از مالکان خودرو دریافت نشده و این ثبت نام و تبدیل از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز، کاملا رایگان خواهد بود.

    یکی از مزیت این طرح، علاوه بر رایگان بودن تبدیل خودرو‌های بنزین سوز به دوگانه سوز، صرفه‌جویی قابل توجهی است که در هزینه‌های سوخت مالکان خودرو‌های عمومی (وانت بار‌ها و تاکسی‌ها) با جایگزینی سوخت CNG به جای بنزین صورت می‌گیرد.

    اگر مصرف روزانه متوسط 20 لیتری بنزین را برای هر خودروی وانت بار بین شهری و درون شهری و 20 لیتر برای خودروی سواری عمومی در نظر بگیریم، برای وانت بار برون شهری با محاسبه 300 لیتر بنزین به قیمت 1500 تومان یارانه‌ای و 300 لیتر با قیمت بنزین آزاد، سالانه حدود 13 میلیون تومان و برای وانت بار درون شهری سالانه حدود 10 میلیون تومان در هزینه‌های سوخت صرفه جویی حاصل می‌شود.

    همچنین برای سواری‌های عمومی این میزان صرفه جویی سالانه حدود 11 میلیون تومان خواهد بود. نحوه محاسبه صرفه جویی حاصل شده برای هر خودرو با جایگزینی سوخت CNG با بنزین در جدول زیر نشان داده شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو