فونیکسریمکسبهتام

ضرورت حمایت دولت جهت مقابله با کرونا در تاکسیرانی

کاهش ۶۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی در پایتخت، گفت: حمایت دولت جهت مقابله با کرونا در تاکسیرانی ضروری است.

کاهش ۶۰ درصدی درآمد رانندگان تاکسی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، علیرضا قنادان، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره مشکلات این سازمان جهت تامین ماسک و مواد ضد عفونی برای رانندگان تاکسی اظهار داشت: پایتخت دارای 80 هزار راننده تاکسی است و همه این افراد روزانه جهت تردد در سطح معابر و جابجایی مسافران نیاز به ماسک دارند. البته به گفته کارشناسان بهداشتی هر ماسک برای تاثیرگذاری بیشتر باید هر چند ساعت یکبار نیز تعویض شود.

    وی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی تاکنون تلاش کرده اقدامات موثر جهت تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای رانندگان تاکسی انجام دهد گفت: در حال حاضر جهت تامین ماسک و مواد ضدعفونی برای رانندگان تاکسی با محدودیت جدی منابع مالی مواجه شده‌ایم چرا که درآمد شهرداری نسبت به گذشته محدود و در برخی از بخش‌ها متوقف شده است.

    مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران گفت: سازمان تاکسیرانی تاکنون هیچ کمکی از سوی دولت در زمینه برنامه‌های پیشگیرانه دریافت نکرده و حدود 25 تا 30 درصد کل اعتبارات جاری سازمان تاکسیرانی پایتخت، طی دو ماه گذشته صرف هزینه‌های مقابله با کرونا شده است.

    قنادان بیان داشت: هرچند می‌دانیم و درک می‌کنیم که دولت با تنگناهای مالی مواجه است ولی با توجه تخصیص منابع خاص جهت مبارزه با کرونا و انتظاراتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا و همکاران وزارت بهداشت از شهرداری تهران دارند درخواست داریم که دولت در زمینه تامین هزینه‌های اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در حمل و نقل عمومی حمایت مالی انجام دهد.

    قنادان گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، درآمد تاکسیرانان در پایتخت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد کمتر شده و علیرغم افزایش نرخ 99 هنوز حتی به درآمد سال گذشته آنها نرسیده است لذا اینکه این افراد روزانه بخواهند هزینه‌ای حدود 10 هزار تومان هم برای خرید اقلام بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی کننده اختصاص دهند برایشان بسیار مشکل است.

    وی خاطر نشان کرد: از طرفی نیروها و پرسنل  تاکسیرانی نیز جهت مقابله با کرونا دچار فرسایش شده‌اند چرا که این افراد در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات از اولین روزهای شیوع کرونا مشغول فعالیت هستند بنابراین حمایت دولت از سازمان تاکسیرانی جهت مقابله با کرونا بسیار حائز اهمیت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو