فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

دلیل دپوی تاکسی‌ها نو در پارکینگ‌ها مشخص شد

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به پخش گزارش از دپوی خودروی تاکسی‌ها در یکی از بخش‌های خبری صدا وسیما گفت: عدم صدور مجوز شماره‌گذاری از سوی محیط زیست دلیل دپو تاکسی‌ها در برخی نمایندگی‌ها یا پارکینگ‌ها بوده است.

دلیل دپوی تاکسی‌ها نو در پارکینگ‌ها مشخص شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: علت اینکه این خودورهای تاکسی دپو شده این است که از نیمه دوم سال گذشته تا کنون هیچ خودور تاکسی شماره گذاری نشده و دلیل آن هم این است که فرآیند شماره گذاری در سال 99 که محیط زیست شماره گذاری بر اساس الزامات برای سطح آلایندگی را اعلام کرده بود، بنابراین جلوی شماره گذاری خودروهای تاکسی که در طرح نوسازی ثبت نام کره بودند گرفته شد در صورتیکه خودورها توسط خودورساز هم تحویل داده شده بود و هیچ خودرو تاکسی با شماره سال 99 شماره نشد و این خودروها دپو شدند.

    وی ادامه داد: فرآیند نوسازی تاکسی ها به این صورت است که ابتدا رانندگان تاکسی که شرایط دریافت خودرو نو را دارند ثبت نام می کنند و تشکیل  پرونده می دهند و پس از تحویل وجه، خودرو ساز بسته به ثبت نام ادامه روند تحویل خودرو را انجام می دهد، همه خودرو ها دپو شده این روند و فرآیند را انجام دادند، اما به دلیل عدم مجوز محیط زیست در سال 99 هیچ تاکسی شماره گذاری نشده است.

    تاکسی ها مستثنی باشند

    ضامنی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و آسیب پذیر بودن معیشت رانندگان تاکسی، در این زمان درخواست ما از محیط زیست این است که  تاکسی ها مستثنی باشند و روند شماره گذاری آنها تسریع شود زیرا این تاکسی ها که در قالب نوسازی ناوگان تاکسیرانی و به صورت اقساطی واگذار می شود و از سویی هم برخی از رانندگان تاکسی خودروهای خود را اسقاط کرده اند و بنابر محیط زیست در حوزه تاکسی یک دید دیگر داشته باشد و مجوزهای لازم برای شماره گذاری خودرو تاکسی صادر کند.

    فقط تاکسی هایی تحویل داده شدند که با شماره سال 98 شماره شدند

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در این مدت فقط تاکسی ها توانستند شماره شوند که رانندگان آن راضی شدند که خودرهایشان با شماره سال 98 شماره گذاری شود، از سویی چون سن فرسودگی خودرو تاکسی 10 سال است و رانندگان راضی نشدند که خودورهای خود را که در سال 99 تحویل می گیرند در سال 98 شماره گذاری کنند و به این ترتیب فقط تعداد اندکی با شماره سال 98 شماره شدند و در سال 99 هیچ خودرو تاکسی شماره نشد.

    وی افزود: 1500 خودور تولید شده که باید پلاک شود. باید این مشکل شماره گذاری حل شود و عمده این خودورها هم مربوط به تهران و مشهد است و بخش اندکی از آن مربوط به دیگر شهرهاست.

    ضامنی در مورد نوع این خودرو ها هم گفت: این خودرو ها شامل پژه 405 و سمند گاز سوز است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو