فونیکسریمکسبهتام

تسلا مدل ۳ در چین رکورد زد

عصر خودرو- میزان فروش خودروهای تسلا مدل ۳ ساخت چین در این کشور در ماه مه ۲۰۲۰ نسبت به ماه قبل از آن سه برابر شده است.

تسلا مدل ۳ در چین رکورد زد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، خودروهای تسلا مدل 3 که در کارخانه گیگافکتوری تسلاموتورز در چین تولید می شوند، موفق شده‌اند علی رغم تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی کرونا، عملکرد خوبی را در ماه گذشته میلادی یعنی مه 2020 برای خود به ثبت برسانند؛ به گونه ای که میزان فروش تسلا مدل 3 در این کشور نسبت به آوریل 3 برابر شده و توانسته 10 درصد از میزان فروش کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در بازار چین را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب به یک رکورد جدید دست یابد.

    بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده از سوی انجمن خودروهای سواری در چین (CPCA)، میزان تولید خودروهای الکتریکی تسلا مدل 3 در چین 11 هزار و 501 دستگاه بوده که از این میزان 11 هزار و 95 دستگاه از آن در بازار این کشور فروخته و عرضه شده است. رقمی که بیشترین میزان فروش ماهانه این خودرو را برای مه 2020 به ثبت می رساند که در مقایسه با میزان فروش این محصول در ماه قبل از آن یعنی آوریل سه برابر بیشتر شده است.

    بر اساس گزارش وب سایت insideevs، بعد از تسلا که سهمی 16.9 درصدی از بازار چین را در اختیار دارد، شرکت چینی BYD با میزان تولید 7395 دستگاه خودروی الکتریکی و اختصاص سهمی 10.8 درصدی، در جایگاه دوم این فهرست رده بندی جای گرفته است.

    جدول زیر به ترتیب نشان دهنده شرکت های تولید کننده خودروهای الکتریکی با بیشترین سهم فروش در بازار چین است :

    با نگاهی مختصر به این جدول می توان دریافت که شرکت آمریکایی تسلاموتورز تنها شرکت غیر وطنی فعال در بازار چین است که توانسته با وجود رقبای قدرتمند چینی، از آنها سبقت گرفته و در رتبه نخست فهرست پرفروش ترین خودروهای الکتریکی در بازار این کشور پهناور آسیای شرقی جای بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم