فونیکسریمکسبهتام

معرفی مهم ترین تغییرات ساینا S

ساینا پوست انداخت

عصر خودرو-در روزهای تلخ بازار خودرو خبری داغ از سایپا مبنی بر عرضه مدل جدید ساینا S با چهره ای جدید به گوش می رسد.

ساینا پوست انداخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲:۰۰
  • ساینا پوست انداخت
  • ساینا پوست انداخت
  • ساینا پوست انداخت
  • ساینا پوست انداخت
  • ساینا پوست انداخت
  • ساینا پوست انداخت

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ساینا S در حقیقت فیس لیفتی سبک از دومین عضو خانواده پلت فرم X200 است که در این مدل جدید تغییرات ظاهری متعددی را به خود دیده است به گونه ای که این حجم از تغییرات ظاهری در فیس لیفت سبک یک خودرو ایرانی کمتر به چشم می خورد.

شروع این خانواده
بیست و سوم آذرماه 1387 خودرویی تحت عنوان «مینیاتور» معرفی شد که بعدها با تغییر نام به «تیبا» در معرض فروش قرار گرفت. تیبا آغازگر راه خانواده X200 بود و در پی آن نسخه هاچ بک این خودرو به بازار معرفی شد اما قدم محکم سایپا برای گسترش خانواده X200 معرفی ساینا، به عنوان دومین خودرو بومی این شرکت بود که از زبان طراحی کاملا متفاوت و جدیدی بهره می برد. ساینا در ابتدا با مشخصات فنی و امکانات مشابه تیبا و چهره ای متفاوت معرفی شد اما به مرور زمان با معرفی گیربکس اتوماتیک و دیگر امکانات فاصله گرفتن از تیبا و قرارگیری در یک رده قیمتی بالاتر را آغاز کرد تا به توان خانواده X200 افزوده شود و این خانواده با اوج گیری ساینا برای جایگزینی ظرفیت تولید پراید آماده شود. ساینا S حرکتی مثبت برای اثبات توانایی های سایپا در به روز رسانی محصولات اقتصادی است که تا کنون با نظرات مثبتی از سوی کارنشاسان طراحی خودرو همراه بوده است و بدونشک در بازار نیز مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

تغییر به موقع
ساینا، دومین عضو از خانواده X200 بعد است تیبا است که با هدف قرارگیری ی کلاس بالاتر از تیبا در بخش فنی و امکانات معرفی شد. این خودرو با طراحی ظاهری متفاوت شروع نسبتا خوبی را در بازار تجربه کرد اما به نظر می رسد سایپا نقشه های بزرگتری را برای ساینا در سر می پروراند و با همین هدف چهره این خودرو با نهایت ظرافت به روز رسانی شده است به گونه ای که این حجم از تغییرات ظاهری در فیس لیفت های سبک پیشین سایپا به چشم نمی خورد. سپر های عقب و جلو با هدف تطبیق بهتر نمای عقب و جلو تغییر شکل پیدا کرده اند و چراغ عقب با تغییر فرم هماهنگی بهتری با جلوه جدید نمای عقب ساینا S دارد. یکی از ایراد هایی که برخی طراحان و مشتریان به چهره ساینا می گرفتند مربوط به دماغه خودرو بود که در این نسخه جدید با تغییر طراحی سپر، جلوپنجره جدید با طرح کروم و اضافه شدن نوار LED روشنایی در روز به چراغ های جلو کاملا تغییر پیدا کرده و چشم نواز شده است. ساینا در نسخه S به بلوغ قابل توجهی در ظاهر رسیده است که نشان دهنده تمرکز سایپا روی پلت فرم X200 محصولاتش است به گونه ای که با خروج پراید از خط تولید نوبت به درخشش اعضای خانواده X200 رسیده و با عرضه این مدل جدید می توانیم امید به تنوع بیشتر اعضای خانواده پلت‌فرم X200 داشته باشیم. تغییرات به موقع سایپا که به نوعی نه تنها پوست اندازی در محصولات بلکه پوست اندازی در سبد خودروهای سایپا نیز به حساب می آید محدود به ساینا نخواهد بود و شنیده هایی مبنی بر برنامه مشابه برای کوییک نیز به گوش می رسد.

تغییرات ظاهری
ساینا اس در قسمت جلو به چراغ‌هایی با گرافیک جدید و مجهز به سیستم روشنایی در روز (DRL)، جلوپنجره به‌روزتر و سپر مدرن با خطوط نرم‌تر و زیباتر آراسته شده ولی در بخش جانبی آن تغییرات چشم‌گیری رخ نداده؛ ضمن این که سایپا هنوز هم در تامین رینگ‌های اسپرت آلومینیومی دچار چالش است و این تازه وارد با قالپاق معرفی شده است. اما تغییرات عمده این خودرو را در بخش عقب می‌توان دید؛ جایی که از چراغ‌های کاملا تازه خطوط صندوق نرم‌تر و در نهایت سپرهایی که به یک دیفیوزر تزئینی آراسته شده‌اند بهره می‌برد.

فضای داخلی
سایپا کابین این فیس‌لیفت را نه آنقدر زیاد، ولی دستخوش تغییراتی کرده است. برای مثال غربیلک فرمان مدرن‌تر شده و تا جایی که در ویدیوی معرفی این خودرو دیده می‌شود تریم داخلی آن کاملا مشکی‌رنگ است. پشت آمپر جدید (احتمالا در تمام تیپ‌ها)، سنسور نور با دکمه مجزا در فضای جلوی زانوی سمت چپ راننده، نمایشگر 7 اینچی لمسی (که احتمالا سفارشی است و تنها در نسخه فول آپشن عرضه می‌شود)، سنسور فشار باد تایر، دوربین دنده عقب و... از جمله دیگر امکاناتی است که بر روی نسخه فول ساینا اس عرضه خواهند شد.

باطن خودرو
ساینا اس به عنوان عضو جدیدی از خانواده ایکس200، با پیشرانه M15 به بازار عرضه خواهد شد. این موتور که با تیبا، ساینا EX و کوئیک مشترک است، 4 سیلندر 1.5 لیتری با 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور است. این خودرو به صورت استاندارد با جعبه دنده 5 سرعته دستی وارد بازار می‌شود اما سایپا برنامه دارد که نسخه اتوماتیک این خودرو را نیز به تولید رساند. البته بعضا گفته می‌شود که ساینا S اتوماتیک احتمالا به جای جعبه دنده CVT از گیربکس AT بهره خواهد برد اما هنوز چیزی مشخص نیست.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو