فونیکسریمکسبهتام

تاکسی‌های دپو شده "احتکار" نیست!

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با بیان اینکه مجموعاً ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی دپو شده که ۵۰۰ دستگاه آن متعلق به تهران است، گفت: تاکسی‌های دپو شده «احتکار» نیست!

تاکسی‌های دپو شده "احتکار" نیست!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، مرتضی ضامنی درباره احتکار خودروهای صفر که تعدادی از آنها تاکسی هستند، اظهار کرد: برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده، متقاضیان ابتدا ثبت‌نام می‌کنند و متناسب با آن و تفاهم‌نامه‌ای که با خودروساز منعقد می‌شود برنامه تولید تاکسی در دستور کار خودروساز قرار می‌گیرد بنابراین خریدار تاکسی مشخص است و خرید و فروش آن خارج از این چارچوب و در بازار آزاد، امکان‌پذیر نیست!

    وی با بیان اینکه بر این اساس احتکار موضوعیت ندارد چرا که خودروها بنا به تقاضای مجموعه تاکسیرانی و با توجه به ثبت‌نام تاکسیرانها تولید شده است، ادامه داد: اما دلیل دپو شدن تاکسی‌ها در نمایندگی‌‌ها این است که ابتدای سال جاری سازمان محیط زیست ابلاغیه‌ای صادر و براساس آن شماره‌گذاری این تاکسی‌ها را متوقف کرد زیرا قرار بود طبق مصوبه دولت، خودروسازان این خودروها را از یورو 4 به یورو 5 ارتقا دهند؛ حال به هردلیلی که باید آن را از خودروساز پرسید این اتفاق رخ نداده و خودروهای تولید شده به دلیل ابلاغیه محیط زیست شماره‌گذاری نشده‌اند.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: ما از محیط زیست می‌خواهیم برای انجام شماره‌گذاری این خودروها کمک کند چرا که این تاکسی‌ها متعلق به رانندگان دارای  خودروی فرسوده است و بسیاری از آنها تاکسی خود را اسقاط کرده‌اند، این درحالی است که فعالیت خودروهای فرسوده، آلایندگی بیشتری نسبت به یک خودروی صفر کیلومتر یورو 4 دارد.

    ضامنی تصریح کرد:  این مسئله به نوعی اختلاف‌نظر دستگاه‌های دولتی است که باعث شده خودروها پلاک نشوند و با توجه به اینکه نمی‌توان خودروی بدون پلاک را به مشتری تحویل داد در نمایندگی‌ها بلاتکلیف و متوقف مانده‌اند.

    وی درباره اینکه ممکن است علت نگهداری تاکسی‌ها گرانتر فروختن آنها باشد، گفت: اینطور نیست چرا که بسیاری از مشتریان برای خرید این تاکسی‌ها تکمیل وجه کرده‌اند؛ ما از خودروسازها در حوزه‌های مختلف گله داریم اما در این مورد مشخص، قاعدتاً خودروساز مشکلی ایجاد نکرده است.

    به گفته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، تاکسی‌های دپو شده شامل 1500 دستگاه است که 500 دستگاه آن به تهران تعلق دارد و شامل خودروهای سمند و پژو می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو