فونیکسریمکسبهتام

رییس پلیس راهور:

مردم با رعایت بهداشت زمینه سفرهای بدون کرونا را فراهم کنند

عصر خودرو- رییس پلیس راهور ناجا گفت: مردم فقط با رعایت مسایل بهداشتی و پرهیز از سفرهای غیرضروری، می‌توانند زمینه‌ساز سفرهای تابستانی بدون کرونا باشند.

مردم با رعایت بهداشت زمینه سفرهای بدون کرونا را فراهم کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار سیدکمال هادیانفر عصر سه‌شنبه در پایان سفر به سمنان، به خبرنگاران افزود: عده ای در کشور اصل پرهیز از سفرهای غیرضروری را رعایت نمی کنند و باعث گستردگی زنجیره شیوع کرونا می شوند. 

    وی ادامه داد: مردم مسایل بهداشتی را رعایت کنند تا تابستان شرایط سفر بدون کرونا مهیا شود، شهروندان تا جای ممکن به گونه ای رفتار کنند تا شیوع کرونا به حداقل برسد. 

    وی با بیان اینکه آمارها نشاندهنده ابتلای ٣۰ نفر به کرونا به ازای هر یکصدهزار نفر  بعد از یک تا دوهفته از مسافرت است، افزود: در تعطیلات عید فطر نسبت به مدت مشابه سال گذشته فقط ١4 درصد ترددها کاهش یافت. 
    هادیانفر افزود: بخش زیادی از شهروندان در این تعطیلات به مسافرت رفتند و به ویژه محورهای شمالی کشور اوج ترافیک سنگین را در مسیرهای رفت و برگشت داشت. 
    وی افزود: در روزهای سیزدهم تا شانزدهم خرداد که اوج ترددها در روز سیزدهم بود، ٢٣ میلیون و 5۰۰ هزار تردد ثبت شد که عدد قابل توجهی بود و نسبت به تعطیلات مشابه سال قبل فقط کاهش ١٣ درصدی را نشان می دهد. 

    وی با اشاره به اجرای طرح کروکی و قبض الکترونیکی که دوره آزمایشی آن در تهران اجرا شد، گفت: برای اجرای کشوری طرح کروکی الکترونیکی نیازمند آماده‌سازی ابزارهای ویژه آن هستیم. 
    وی درباره استفاده از دست‌افزارهای الکترونیکی افزود: از نیمسال دوم ٩٨ توزیع پنج هزار دست‌افزار در حوزه های شهری و جاده آغاز شد و با توجه به قابلیت‌های این ابزار قبض‌های کاغذی دیگر توزیع نمی‌شود.
    رییس پلیس راهور ناجا به قابلیت‌های دست‌افزارهای جریمه اشاره و اضافه کرد : اطلاعات وارده از سوی ماموران در سامانه پلیس به صورت برخط ثبت و اطلاعات جریمه به صورت پیامکی برای فرد متخلف ارسال می‌شود.
    وی افزود: اطلاعات پایه در پیش‌فرض دست‌افزارهای جریمه وجود دارد و با واردکردن کدملی، اطلاعات کامل گواهینامه فرد و با واردکردن شماره پلاک وسیله نقلیه اطلاعات کامل آن در سامانه سپهر پلیس قرارمی‌گیرد.
    وی با اشاره به نشست آخر خود با وزیر راه و شهرسازی، بیان کرد: دوهزار دستگاه دوربین‌های نظارتی، سرعت‌سنج و ثبت تخلف در دستور کار جدید قراردارد که به ٢ هزاردستگاه دوربین موجود در کشور افزوده شود، و ٢5۰ دستگاهی که به تازگی نصب شده است کد اعمال قانون دریافت کرد.
    رییس پلیس راهور ناجا قربانیان تصادفات جاده‌ای در سال ٩٧ را ١٧ هزار و ١٨٣ نفر عنوان کرد افزود : سه هزار نفر عامل جان‌باختن این تعداد افراد بودند که دوربین‌های نظارتی، ثبت سرعت و اعمال قانون با هوشمندسازی، سطح اصطکاک پلیس با مردم را کاهش می‌دهد.
    وی به طرح اینترنتی‌شدن برخی خدمات پلیس از نیمسال دوم ٩٨ در کشور اشاره و اضافه کرد : شماره گذاری. صدور گواهینامه و ترخیص وسیله نقلیه بر بستر شبکه ملی اطلاعات قرار می گیرد.
    وی ادامه داد: ارایه الکترونیکی خدمت شماره گذاری تا ١۰ روز آینده در تهران آغاز می شود تا ٨5 درصد مراجعات در این حوزه کاهش یابد و مردم بر بستر اینترنت از این خدمت بهره‌مند شوند.
    رییس پلیس راهور ناجا اظهارامیدواری کرد تا با هماهنگی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و نهادهای مرتبط، شماره‌گذاری خودروهای نو نیز به همین شیوه انجام شود.
    وی تاکید کرد: با حمایت های دولت، نوسازی ناوگان پلیس از پارسال آغاز شد، در بخش اول خودروهای سراتو برای کنترل نامحسوس، 6۰ درصد در پلیس راه و 4۰ درصد در راهنمایی و رانندگی وارد شد. 
    وی ادامه داد: یکهزار دستگاه سراتو خریداری شده است که ٢5 خرداد در قالب رزمایش گسترده توزیع می شود که ٢٧۰ دستگاه سهم استانها است و ٨۰۰ دستگاه به عنوان توسعه به کشور اضافه می‌شود. 
    رییس پلیس راهور ناجا امروز برای افتتاح طرح کشوری پهپاد نظارتی جاده ای و دیدار با استاندار سمنان به این شهر سفر کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط