فونیکسریمکسبهتام

معرفی خودرو پریوس

عصر خودرو- تویوتا پریوس اولین سری از خوردو‌های هیبریدی در تولید انبوه است که در سال ۱۹۹۷ رونمایی شد.

معرفی خودرو پریوس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری میزان، تویوتا پریوس اولین سری از خوردو‌های هیبریدی در تولید انبوه است که در سال 1997 رونمایی شد و تا سال 2003 برای بازار‌های ژاپن تولید می‌شد و پس از آن به انگلستان و آمریکا راه پیدا کرد، سری اول این خودرو شبیه بین کرولا و کمری بود و با پیشرانه 72 اسب بخار و مصرف سوخت در حدود 5 لیتر در 100 کیلومتر خودروی بهینه در مصرف سوخت به شمار می‌آمد.

    نسل دوم پرپوس در بازار‌های جهانی به فروش مناسبی دست یافت و در این نسخه پیشرانه با تقویت به 100 اسب بخار رسید و مصرف 4 لیتر در 100 کیلیومتر رسید ئ نزدیک به 1.2 میلیون دستگاه از این خودرو در بازار‌های جهانی به فروش رسید.

    نسخه‌ای که از پریوس وارد ایران شده نسل چهارم این خودرو است که در سال 2015 از آن رونمایی شده است و در آمریکا به فروش مناسبی دست یافته است.

    بنا به آمار‌های اعلام شده خودرو پریوس پروفروشترین خودرو هیبردی در جهان است که نزدیک به 4 میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف آن به فروش رسیده است.


    فراموش نکنید پریوس، پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان و از پرفروش‌ترین برند خودرویی جهان است که سابقه‌ی فروش بیش از 3.7 میلیون دستگاه از مدل‌های مختلف خود را در 20 سال اخیر به همراه دارد. بدین ترتیب به هیچ وجه با خودرویی معمولی روبه‌رو نیستیم.

    سخه‌ای که از پریوس وارد ایران شده ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکترونیکی است که نسبت به سایر مدل‌های موجود از عملکرد بهتری برخودار است.


    خودرو‌های پریوس ساخته شده از سال 2016 مجهز به پیشرانه 1.8 لیتر بنزین و 4 سیلندر با چرخه اتکینسون با 95 اسب بخار است؛ بیشترین قدرت در دور موتور 5200 و بیشترین گشتاور در دور موتور 3600 دور در دقیقه حاصل می‌شود.

    پریوس از پیشرانه‌ای با چرخه‌ی سوخت اتکینسون استفاده می‌کند که عملکرد سوپاپ‌های آن، متفاوت با پیشرانه‌های متداول چهار زمانه است و این فناوری منجر به کاهش مصرف در این خودرو شده است، اما از سوی دیگر قدرت این موتور را کاهش داده است.

    موتور الکتریکی پریوس بی‌نیاز از شارژ با برق شهری است و انرژی مورد نیاز باتری آن از طریق پیشرانه بنزنی تأمین و شارژ می‌شود و تا رسیدن به سرعت 45 کیلیومتر متکی به موتور الکترونیکی است.

    این خودرو نمایشگر بالای داشبورد، 4.2 اینچ و نمایشگر میانی در دو نوع 6.1 اینچ استاندارد و 7 اینچ سفارشی طراحی شده است و مدلی که وارد بازار ایران شده است از نمونه بزرگتری برخودار است.

    روشن و خاموش شدن پریوس، بی‌نیاز از کلید (Keyless) و این خودرو با آینه‌های جمع‌‍‌شونده‌ی خودکار همراه است و تمامی مدل‌های پریوس دارای سیستم تشخیص فرمان‌های صوتی، بلوتوث و USB2 برای ارتباط با گوشی‌های اندروید و iOS هستند که می‌تواند در مسیریابی به کمک کاربر بیاید.


    از دیگر تجهیزات این خودرو می‌توان به نمایشگر سیستم HV و ECO – انتخاب چهار حالت رانندگی ECO و Sport و Normal و EV – چراغ عقب با طرح سه بعدی – آنتن کوسه‌ای – درب صندوق عقب با قفل برقی - سیستم روشنایی DRL – شیشه‌های ضد UV – اسپویلر عقب – رینگ‌های 15 اینچی – تهویه مطبوع خودکار – کروز کنترل – فرمان برقی – صفحه نمایشگر 4.2 اینچی برای اطلاعات خودرو – شارژ بدون سیم تلفن همراه – دوربین عقب – رادار نقطه کور BSM – سنسور پارک در عقب – سیستم هشدار باد لاستیک‌ها TPMS اشاره کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو