فونیکسریمکسبهتام

نگاهی به اشکودا اوکتاویا اسکات مدل ۲۰۲۱

عصر خودرو- شرکت خودروسازی اشکودا به تازگی از مدل ۲۰۲۱ خودرویی اکتاویا اسکات رونمایی کرده است که در این گزارش به مروری بر مهم‌ترین مشخصات آن خواهیم پرداخت.

نگاهی به اشکودا اوکتاویا اسکات مدل ۲۰۲۱
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳:۰۰
  • نگاهی به اشکودا اوکتاویا اسکات مدل 2021
  • نگاهی به اشکودا اوکتاویا اسکات مدل 2021
  • نگاهی به اشکودا اوکتاویا اسکات مدل 2021
  • نگاهی به اشکودا اوکتاویا اسکات مدل 2021

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکت اشکودا پیشتر نیز اعلام کرده بود که تصمیم گرفته تنوع مدل خودروهای اکتاویا را در بازارهای جهانی افزایش دهد و حالا به نظر می‌رسد که این روند را با رونمایی از مدل 2021 اکتاویا اسکات آغاز کرده است.

این مدل خودرو یک استیشن واگن است که ارتفاع آن نسبت به سایر مدل های مشابه و قبلی بیشتر شده است. به همین سبب بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه خودرو بر این باورند که این مدل جدید می‌تواند به عنوان جایگزینی برای خودروهای شاسی بلند نیز استفاده شود. در واقع ارتفاع این خودرو 15 میلیمتر بیشتر از نسخه استیشن واگن اکتاویاست که به راننده و سرنشینان خودرو این امکان را می‌دهد در مسیرهای جاده‌ای آسایش و رضایت بسیار بیشتری داشته باشند.

اشکودا که یکی از زیر مجموعه‌های فولکس‌واگن به شمار می‌رود، علاوه بر سیستم چهار چرخ محرک، برای کاهش هزینه‌ها برای مشتریان در مدل جدید خود نسخه دیفرانسیل جلو را نیز تولید و عرضه خواهد کرد.

از دیگر ویژگی‌های این مدل خودرو می‌توان به پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی از سری TSI با قدرت 150 اسب بخار و پیشرانه دیزلی TDI دو لیتری با قدرت 115 اسب بخار اشاره کرد که هر دو به یک گیربکس 6 سرعته دستی متصل شده‌اند.

این خودرو همچنین یک مدل دیگر نیز با پیشرانه 1.5 لیتری نیم هیبریدی با کد 1.5 TSI e-TEC و گیربکس 7 سرعته دو کلاچه دارد. البته مشتریانی که خواهان قدرت بالاتر برای این خودرو هستند می‌توانند پیشرانه 2 لیتری TSI  با قدرت 190 اسب بخار را سفارش دهند.

داخل کابین این مدل خودروی جدید نیز تغییراتی نسبت به سایر نسخه‌های اکتاویا دیده می‌شود که می توان به صندلی های دارای پوشش ویژه و چوبی روی داشبورد و قطعات کرومی در بخش‌های کنسول مرکزی در و دستگیره درها اشاره کرد.

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان از چراغ های مه شکن ال‌ای‌دی، نمایشگر 10 اینچی لمسی، ‌ آینه‌های جانبی تاشوی برقی و مجهز به گرمکن، روف ریل نقره‌ای و چراغ جلوی ال‌ای‌دی ماتریکس نام برد.

طبق گزارش موتور1، اشکودا اکتاویا اسکات قرار است در اواخر سال جاری میلادی وارد بازار کشورهای اروپایی شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم