فونیکسریمکسبهتام

خودرویی که در بازار ایران شکست خورد!

عصر خودرو- طی دو دهه اخیر سدان های مختلفی از برند های خوش نام جهانی توسط شرکت های مختلف به کشور وارد شد اما به دلایل مختلف و در رقابت با سایر هم رده ها در فروش با شکست مواجه شدند. یکی از این خودروها سیتروئن c۵ است که علی رغم قابلیت هایش نتوانست به فروش مناسبی دست یابد.

خودرویی که در بازار ایران شکست خورد!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، سیتروئن برندی است که هر گاه نام آن به میان می آید به سرعت ذهن عموم به سمت مدل زانتیا می رود، خودرویی که به واسطه کیفیت مناسب قطعات و هندلینگ خوب توانست فروش خوبی را در ایران تجربه کند. پس از زانتیا محصولی جدید از این خودروساز فرانسوی با نام مدل c5 و در نسل های اول و دوم توسط شرکت سایپا به کشور وارد شد. نسل اول c5 به دلایل مختلفی از جمله  ظاهر نه چندان عامه پسند نتوانست مشتریان را به سمت خود جذب کند و به تعداد بسیار کمی به کشور وارد شد. در این نوشتار خودرو مورد بحث، نسل دوم c5 است که در سال 2007 رونمایی شد، محصولی که دیگر چهره عجیب و نامتعارف نسل اول را نداشت بلکه یک سدان اصیل، خوش قیافه و نسبتا لوکس است. نسل دوم این خودرو با مدل های 2010 و 2011 و با هدف دست یافتن به فروش و موفقیت بالا همانند زانتیا توسط سایپا به کشور وارد شد اما به دلایل مختلف، از جمله قیمت گذاری نامناسب، این خودرو به محصولی گمنام در بازار ایران تبدیل شد.

    مشخصات فنی

    سیتروئن c5 در بخش فنی از پیشرانه 2 لیتری با حداکثر توان 138 اسب بخار بهره می برد و می تواند در مدت زمان 9.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. c5 به جعبه دنده 4 سرعت اتوماتیک مجهز شده است که توان پیشرانه را به محور جلو منتقل می کند و در نتیجه این ترکیب، مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی حدود 8.4 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود. اگر بخواهیم نگاهی به آمار و ارقام این خودرو در بخش فنی داشته باشیم می توان گفت شتاب این خودو با توجه به سال تولید قابل قبول است و همچنان نیز خریداران را می تواند راضی نگه دارد و از طرف دیگر مصرف سوخت c5 با توجه به بهره گیری از پیشرانه 2 لیتری معقول به نظر می رسد.
    امکانات رفاهی

    طراحی داخلی سیتروئن c5 همانند طراحی خارجی شیک و در عین حال به دور از تجمل طراحی شده است. یکی از نکات جالب در طراحی داخل c5 را می توان طراحی جالب غربیلک فرمان آن دانست به گونه ای که مرکز فربیلک فرمان همیشه ثابت است با چرخاندن فرمان تغییری در بخش مرکزی ایجاد نمی شود. در بخش تجهیزات و امکانات رفاهی نیز می توان به مواردی از جمله صندلی های برقی با حافظه، گرمکن آینه ها، ، ترمز پارک برقی ، تودوزی چرم ، سنسور باران ، کروزکنترل و سیستم تعلیق پنوماتیک  اشاره کرد.

    جمع بندی نهایی

    در حال حاضر c5 تنها به صورت کارکرده قابل خریداری است .با توجه به این که امروزه بازار خودرو از نمونه های چینی مملو شده است در این بین خودروهایی نیز وجود دارد که از کیفیت قابل قبول چه در بخش فنی و چه در بخش مواد استفاده شده در کابین برخوردار است و از لحاظ امکانات رفاهی نیز می توانند نیاز مشتری را برطرف نماید.  c5 را می توان یکی از گزینه های کارکرده مناسب دانست، خودرویی که برای افراد خاص گرا نیز پیشنهاد می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط