فونیکسریمکسبهتام

چه کسانی مقصر اصلی تصادفات هستند؟

عصر خودرو- برای ازبین بردن مشکلات حوزه رانندگی و حوادث موجود در این حوزه تمام دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند.

چه کسانی مقصر اصلی تصادفات هستند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزانه تعداد زیادی از افراد با وسایل نقلیه خود در سطح شهر تهران تردد دارند که بخشی از آن‌ها با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از ایجاد حادثه جلوگیری می کنند.

    در حوادث رانندگی تنها نقش انسان تاثیرگذار نیست و نقاطی که به عنوان نقاط حادثه خیز وجود دارند، می‌توانند بسیار مخاطره آمیز در برابر تصادفات و جان باختن رانندگان وسایل نقلیه باشند.

    در سال‌های 97 و 98 در شهر تهران 1255 تصادف منجر به فوت اتفاق افتاده است که این آمار تقریباً سه برابر فوتی‌های حوادث رانندگی کشور سوئیس در سه سال گذشته بوده است.

    45 درصد از این تصادفات در شهر تهران عدم توجه به جلو توسط رانندگان بوده که خود این عدم توجه به جلو هم دلایل زیادی نظیر استفاده از تلفن همراه را در بر می‌گیرد.

    استفاده از تلفن همراه می‌تواند برای تماس گرفتن یا استفاده از مسیریاب‌های مختلف برای پیدا کردن مقاصد رانندگان باشد.

    استفاده از مسیریاب برای پیدا کردن مسیر به علت اینکه نگاه راننده را جلب می کند می‌تواند بسیار مخاطره آمیز باشد که راه حل این موضوع روشن کردن صدای نرم افزار است، تا راننده وسیله نقلیه به تلفن همراه خود نگاه نکند.

    در ساعات 14 تا 24 بامداد بیشترین تصادفات رانندگی در سطح شهر تهران رخ می‌دهد و حدود 60 درصد فوتی‌ها نیز 18 تا 40 سال سن دارند.

    افرادی هم که به تازگی گواهینامه دریافت می‌کنند در صدر این آمار هستند.

    کدام بزرگراه‌ها خطرناک‌ترین بزرگراه‌ها در سطح شهر تهران هستند؟

    خطرناک‌ترین بزرگراه‌های سطح شهر تهران به ترتیب آزادگان، امام علی (ع)، شهید همت، شهید یاسینی، شهید چمران، یادگار امام و دماوند هستند که توصیه می‌شود عابرین پیاده و موتورسیکلت سواران در این اتوبان‌ها تردد نداشته باشند.

    این در حالی است که 85 درصد از فوتی‌ها نیز موتورسیکلت سواران و عابرین پیاده بوده‌اند.

    بیشترین تصادفات منجر به فوت در مناطق شمال غربی و شمال شرقی سطح شهر تهران بوده و منطقه 1 نیز کمترین تصادف منجر به فوت را داشت.

    پرخطر‌ترین محله‌های تهران در مورد تصادفات منجر به فوت در محله‌های شریعتی جنوبی، شهید کاظمی، شیان، سرخه حصار، ونک، آرارات، آهنگ شرقی، جوادیه، گیشا، مشیریه، شمیران نو و اسماعیل آباد در این 2 سال بوده‌اند.

    همه ما شهروندان هم در رفت و آمد‌های روزانه خود حادثه‌های دلخراش رانندگی را در بزرگراه‌های شلوغ و پرتردد یا خیابان‌های خلوت و عادی مشاهده می‌کنیم.

    بیشترین آمار تصادفات کشور هم مربوط به شهر تهران است و در این کلانشهر تعداد زیادی نقطه حادثه خیز پرتصادف شناسایی شده که منجر به فوت تعداد زیادی از هموطنان شده است.

    به گفته پلیس راهور هم بزرگراه‌های آزادگان، امام علی، همت، حکیم و بابایی بیشترین آمار تصادفات جراحتی شدید و فوتی را به خود اختصاص داده‌اند.

    یکی از اقداماتی که در راستای مشخص کردن نقاط حادثه خیز برای رانندگان وسایل نقلیه انجام شده، مشخص کردن آن‌ها بر روی مسیریاب بلد است.

    رفع نقاط حادثه خیز با تمام دستگاه‌ها

    مردم از نقشه و مسیریاب برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند
    به گفته پلیس راهور تهران بزرگ بیشتر مردم از نقشه و مسیریاب برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند و یکی از محل‌هایی که می‌تواند نقاط حادثه خیز را اعلام کند، همین مسیر یاب‌ها است.

    درج نقاط حادثه‌خیز در مسیریاب می‌تواند قبل از رسیدن افراد به آن نقاط هشدار‌هایی را دهد تا راننده وسیله نقلیه حواس خود را جمع کند.

    این کار برای اولین بار با همکاری پلیس راهور تهران بزرگ مسیر یاب بلد انجام شده که با این هشدار‌ها میتوان از تصادف و جان باختن تعداد زیادی از رانندگان وسایل نقلیه جلوگیری کرد.

    البته با این کار تنها جان افرادی که مسیر یاب دارند شاید به خطر نیفتد و برای رفع نقاط حادثه خیز و همچنین کاهش آمار تصادفات رانندگی باید همه دستگاه‌ها پای کار آیند و به حل موضوع بپردازند.

    امروزه حوادث رانندگی ضرر‌های زیادی را به کشور وارد می‌کند و نیاز است که تمهیداتی در این راستا اندیشیده شود.

    با رفع نقاط حادثه خیز و اندیشیدن تمهیداتی میتوان شاهد کاهش آمار حوادث رانندگی بود، به شرط آنکه همه‌ی دستگاه‌های مربوطه پای کار آیند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو