فونیکسریمکسبهتام

تاثیر دریافت مالیات از خودرو‌های صفر کیلومتر بر بازار

عصر خودرو- کارشناس صنعت خودرو گفت: دریافت مالیات از خودرو‌های صفر کیلومتر، بازار را تحت تاثیر تنش بیشتری قرار می‌دهد.

تاثیر دریافت مالیات از خودرو‌های صفر کیلومتر بر بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان، حسین کریمی سنجری درباره پیشنهاد وزارت اقتصاد درباره دریافت مالیات از خودرو‌های صفر کیلومتر اظهار کرد: شرایط بازار با اجرای این پیشنهاد سخت‌تر می‌شود و ورود خودروی صفر به بازار محدود می‌شود و این خودرو‌ها در بازار نایاب و افزایش قیمت پیدا می‌کنند.

    کارشناس صنعت خودرو افزود: نایاب شدن خودرو صفر موجب تاثیر منفی بر روی قیمت خودرو‌های کارکرده خواهد شد و بازار تحت تاثیر تنش بیشتری قرار می‌دهد و التهاب بازار را بیشتر می‌کند.

    وی با بیان اینکه دریافت این گونه مالیات پیشنهاد مناسبی نیست، گفت: بازار خودرو از یک ناهنجاری مزمن در حال رنج بردن است و این ناهنجاری ناشی از ناکافی بودن تولید خودرو است.

    کریمی سنجری با بیان اینکه نظام تولید خودرو با مشکل مواجه است، خاطرنشان کرد: این مشکل روی نظام توزیع تاثیر گذاشته است، قیمت کارخانه و بازار یک فاصله قیمتی دارد و این موضوع موجب می‌شود که فشار خرید خودرو بر روی کارخانه باشد.

    کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: در این شرایط هرگونه دستکاری بازار و طرحی که موجب شود نظام خرید و فروش از یک شرایط راحت و تسهیل شده به شرایط دشوار تبدیل شود می‌تواند بازار را ملتهب‌تر کند.

    وی تصریح کرد: هدف از پیشنهاد دریافت مالیات سختگیری به دلالان و از بین بردن نظام دلالی است در حالی که افزایش مالیات موجب می‌شود فشار مضاعفی به مصرف کننده وارد شود و قیمت در کف بازار بیشتر شود.

    کریمی سنجری ادامه داد: این روش‌ها جواگو نیست، باید شرایط تولید تسهسل شود تا خودروساز‌ها بتوانند با تولید بیشتر فاصله عرضه و تقاضا کمتر شود.

    گفتنی است، وزیر اقتصاد در نامه‌ای به شورای عالی هماهنگی سران قوا پیشنهاد اخذ مالیات از خریداران جدید خودرو را ارائه کرده است.

    بر اساس این پیشنهاد، از مابه التفاوت قیمت درب کارخانه تا بازار مالیات پلکانی اخذ خواهد شد و در صورتی که خریداران، مصرف کننده نهایی باشند مشمول مالیات نخواهد شد.

    اگر در سه ماهه اول پس از تحویل، خودرو به فروش برسد 75 درصد تفاوت قیمت خرید بازار، مشمول مالیات و پس از این مدت، هر ماه 8 درصد از 75 درصد گفته شده کسر می‌شود و این فرایند تا 12 ماه ادامه می‌یابد و پس از آن دیگری مالیات مابه التفاوت قیمت دریافت نخواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو