فونیکسریمکسبهتام

همکاری‌دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با ایران خودرو جهت توسعه محصولات با رویکرد فناورانه

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ارتباط جامعه با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تدوین شاخص‌ها، دریافت اطلاعات قراردادها، تجزیه و تحلیل و مستندسازی وضعیت قراردادهای ارتباط با صنعت را از ارکان پایش و ساماندهی قراردادهای ارتباط با صنعت برشمرد.

همکاری‌دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با ایران خودرو جهت توسعه محصولات با رویکرد فناورانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه بری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، دکتر محمدسعید سیف در یازدهمین نشست مشترک مدیران ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور با صنایع و دستگاه‌های اجرایی که صبح امروز (چهارشنبه) به صورت مجازی در محل سالن شهدای جهاد علمی برگزار شد، با اشاره به گزارش پایش وضعیت قراردادهای سال 1397 و 1398 گفت: گزارش این قراردادها در وب‌سایت به نشانی industry.msrt.ir قابل رؤیت است و آخرین مهلت برای تکمیل و ارسال گزارش‌ها پایان تیرماه سال جاری بود که تاکنون بیش از 25 دانشگاه و پژوهشگاه گزارش پایش قراردادهای خود را ارسال کرده‌اند.

    مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم درخصوص امریه‌های ارتباط جامعه و صنعت گفت: در سال 1398 و 1399، چهار اعزام در دی و اسفند 98 و اردیبهشت و تیر 99 داشته‌ایم که در مجموع 137 امریه جذب و تعداد 69 مؤسسه از سهمیه‌ها استفاده کرده‌اند.

    وی در زمینه توسعه دوره‌های مهارت‌افزایی اظهار کرد: شناسایی سازمان‌ها و مراکز تخصصی مناسب برای مشارکت در این حوزه، تدوین روش‌های همکاری و اقدامات اجرایی در سطح استان، همکاری با سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی جهت مشارکت در برگزاری دوره‌ها و دریافت و ثبت اطلاعات و اطلاع‌رسانی مناسب به وزارت عتف از اهداف توسعه این دوره‌ها به شمار می‌رود.

    دکتر سیف با اشاره به اقدامات مناسب جهت اجرای طرح رصد اشتغال گفت: شناسایی فارغ‌التحصیلان و دریافت اطلاعات مورد نیاز وضعیت اشتغال آنها، ثبت اطلاعات اشتغال فارغ‌التحصیلان در سامانه مپفا، مستندسازی و تجزیه و تحلیل وضعیت اشتغال فارغ‌التحصیلان، تدوین و اجرای برنامه‌های مورد نیاز جهت بهبود وضعیت اشتغال آنها و شناسایی ظرفیت‌های اشتغال منطقه و استان از اقدامات انجام شده در این راستاست.

    وی در خصوص وظایف مراکز هدایت شغلی و کاریابی‌های تخصصی افزود: خدمات کاریابی، ارائه خدمات مشاوره، توسعه و بهبود دوره‌های کارآموزی، توسعه دوره‌های مهارت‌آموزی، امور مربوط به بیمه بیکاری، برگزاری نمایشگاه‌های کار و معرفی افراد کارآفرین به مراکز از جمله وظایف این مراکز است.

    دکتر سیف در زمینه حمایت از طرح‌های مزیت استانی و جهش تولید خاطرنشان کرد: در بخش طرح‌های مزیت استانی حدود 60 طرح تا 31 تیرماه دریافت شد که 24 طرح در لیست اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت و در بخش طرح‌های جهش تولید 45 طرح دریافت و 12 طرح در لیست اولویت‌های بنیاد ملی نخبگان قرار گرفته است.

    مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم درخصوص وظایف دانشگاه‌ها در راستای طرح‌های مزیت استانی افزود: همکاری مجموعه دانشگاه در اجرای طرح مزیت استانی، برگزاری جلسات با حوزه‌های مرتبط با طرح، فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی و کارآموزی دانشجویان، همکاری با پارک‌های علم و فناوری و استانداری و ارسال گزارش مستمر از فعالیت‌ها برای دفاتر ارتباط با صنعت و بنیاد ملی نخبگان از وظایف دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها است.

    وی در ادامه سخنان خود در مورد همکاری مشترک با سایر سازمان‌ها عنوان کرد: همکاری مشترک با سازمان حفاظت محیط زیست جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و آزمایشگاهی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور در مسیر کاهش چالش‌های زیست محیطی و طرح‌ریزی برای تدوین و اجرای مناسب طرح مپسا یعنی مدیریت آلایندگی‌های زیست محیطی انجام شد و همچنین همکاری‌های مشترک با شرکت ایران خودرو جهت توسعه محصولات این شرکت با رویکرد فناورانه از دیگر همکاری‌های مشترک به شمار می‌رود.

    بر اساس اعلام وزارت علوم، دکتر سیف در پایان با اشاره به فعالیت‌های اصلی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت گفت: فعالیت‌ها در دو بخش فضای مجازی و هماهنگی جلسات انجام می‌شود که در حوزه فضای مجازی انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی در خصوص نشست‌های ارتباط دانشگاه با صنعت انجام شد و در هماهنگی جلسات نیز هماهنگی‌های اولیه و اطلاع‌رسانی در مورد جلسات ارتباط با صنعت صورت گرفته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو