فونیکسریمکسبهتام

ضرورت آموزش نیروی انسانی در شرکت های خودروساز و قطعه ساز خارجی

خودروسازان به سمت الگوبرداری و استفاده از تجربیات جهانی حرکت کنند

عصر خودرو- عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: برای آنکه شرکت های خودروسازی کشورمان بتوانند به مرحله خودکفایی در تولیدات خود برسند توصیه می کنم به سمت الگوبرداری و استفاده از تجربیات خودروسازان جهانی حرکت کنند.

خودروسازان به سمت الگوبرداری و استفاده از تجربیات جهانی حرکت کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، سید جمشید جمشیدی مفرد، درباره اینکه چگونه می توان میزان داخلی سازی خودروهای داخلی را افزایش داد، تصریح کرد: راه های مختلفی برای افزایش داخلی سازی خودرو در کشور وجود دارد که به نظر من بهترین آن الگو برداری از شرکت های خودروسازی است که موفق عمل کردند؛ اگر به صورت ریشه ای چرایی موفقیت شرکت های خودروسازی جهانی استخراج شود ما هم می توانیم با استفاده از تجربیات آنها کار کنیم.

    وی خاطرنشان کرد: درست است که صنعت خودروی ایران تحریم است و مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد اما باید قبول کرد که در برخی از مواقع در راستای داخلی سازی گام برداشته نشده است، لذا برای جبران عقب ماندگی های تاریخی که در صنعت خودرو وجود دارد بایستی مطالعات دقیق و پیوسته ای از شرکت های موفق خودروساز جهانی انجام دهیم که قطعا در این زمینه به دستاوردهای خوبی دست پیدا می کنیم.

    جمشیدی مفرد ادامه داد: استفاده از تجربیات و الگوبرداری صحیح از کشورهای موفق در تولید خودرو و قطعه کمک می کند که ایران با سرعت بیشتری در مرحله خودکفایی قرار گیرد.

    عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: موضوع دیگری که شرکت های خودروسازی می توانند دنبال کنند، آموزش نیروی انسانی در شرکت های خودروساز و قطعه سازان خارجی است؛ مهندسان ایرانی باید از نزدیک فضای تولید و داخلی سازی را ببینند تا بتوانند آن را در کشور پیاده سازی کنند.

    وی تاکید کرد: تحریم نباید جلوی فعالیت های خودروسازان را بگیرد و لذا ضرورت دارد که شرکت های خودروساز و قطعه ساز به سمت علم و تکنولوژی روز بروند تا بتوان به سمت داخلی سازی با روش های نوین رفت.

    جمشیدی مفرد گفت: ما از مربی فوتبالیست خارجی استفاده می کنیم و هیچ مشکلی هم وجود ندارد، به طور قطع می توان در صنعت خودرو از چنین پتانسیلی استفاده کرد تا این صنعت رشد کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو