فونیکسریمکسبهتام

درخواست یک خودروساز از معدنکاران

لطفا نیکل بیشتری استخراج کنید!

عصر خودرو- رییس شرکت خودروسازی تسلا از معدنکاران خواست نیکل بیشتری استخراج کنند.

لطفا نیکل بیشتری استخراج کنید!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، الون ماسک اظهار کرد که اگر معدنکاران به شکل موثر و مطلوب محیط زیست به استخراج نیکل بپردازند، تسلا به آنها قرارداد بزرگی برای مدت طولانی خواهد داد.

    نیکل یک ماده مهم در ساخت باطریهای مورد استفاده در خودروهای برقی تسلا است اما آن طور که الون ماسک هشدار داده، هزینه فعلی باطریها مانع بزرگی بر سر راه رشد تسلا است. استفاده از نیکل به تراکم انرژی در باطری کمک کرده و باعث می شود خودروهای برقی با هر بار شارژ قادر باشند مسافت طولانی را طی کنند. تسلا به دنبال افزایش تولید کامیون و پروژه های خورشیدی است که نیکل زیادی مصرف کنند و از همیشه بیشتر به این فلز نیاز دارد.

    اما درخواست رییس تسلا در شرایطی مطرح شده که قیمتهای نیکل به کف بازار سقوط کرده است. معامله گران و تحلیلگران می گویند حجم نیکلی که تسلا متقاضی آن است بعید است معدنکاران را به سرمایه گذاری در تولید بیشتر ترغیب کند یا قیمتها را تقویت کند.

    تسلا در حال حاضر باطریهای نیکل-کبالت و منگنزی را از شرکت ال جی چم کره جنوبی و باطریهای نیکل-کبالت-آلومینیوم را از پاناسونیک ژاپن تامین می کند. این شرکتها هم نیکل را غیرمستقیم از شرکتهای معدنی فعال در بخش زنجیره تامین خریداری می کنند. تسلا نام معدنکاران نیکل که در زنجیره تامین این شرکت هستند را افشا نکرده است.

    سه تولیدکننده بزرگ نیکل در جهان شامل واله برزیل، نوریلسک نیکل روسیه و شرکت بی اچ پی در ایالت استرالیای غربی هستند.

    اگرچه خودروهای برقی در مقایسه با صنایع سنتی مانند فولا ضدزنگ، نیکل کمتری مصرف می کنند اما خودروهای برقی سریعترین بازار رشد برای معدنکاران نیکل خواهند بود.

    شرکت تحقیقاتی وود مک کنزی انتظار دارد مصرف نیکل در باطریهای خودروی برقی در فاصله سال 2019 تا 2025 به میزان 64 درصد رشد کند و تامین تقاضا برای این صنعت که برای افزودن ظرفیت به شکل مقرون به صرفه به کندی عمل کرده است، ممکن است چالش برانگیز باشد.

    بر اساس گزارش رویترز، نیکل در مارس به 10 هزار و 865 دلار در هر تن سقوط کرد که پایینترین قیمت در 14 ماه گذشته بوده و اگرچه از آن زمان به 13 هزار و 180 دلار بهبود یافته اما همچنان 30 درصد کاهش نسبت به رکورد قیمت ثبت شده در سپتامبر گذشته نشان می دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو