فونیکسریمکسبهتام

آپشن های ایمنی خودرو؛

سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو

عصر خودرو- یکی از سیستم های جدید کمکی رانندگی که با عملکرد جالب و مناسب خود مانع از بروز برخی از تصادفات رانندگی به ویژه در پارکینگ های عمومی می‌گردد سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو می‌باشد.

سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقبی خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، برای بسیاری از خریداران خودرو در بازارهای جهانی، امنیت از بالاترین اولویت برخوردار بوده و مهم ترین قابلیت یک خودرو بحساب می‌آید. در حال حاضر با استفاده از انواع سیستم های کمکی، رانندگی ساده تر شده و این قابلیت به راننده و خودرو داده شده که به راحتی از بروز تصادف های رانندگی جلوگیری نماید. در این جا به یکی از سیستم های جدید کمکی رانندگی خواهیم پرداخت که با عملکرد جالب و مناسب خود مانع از بروز برخی از تصادفات رانندگی به ویژه در پارکینگ های عمومی می گردد. این سیستم Rear-Cross Traffic Alert نام دارد.

    این سیستم ایمنی معمولا به همراه سیستم تشخیص نقطه کور (Blind Spot Detection) ارائه می‌گردد و عملکرد آن دقیقا همان چیزی است که در نام آن وجود دارد: جلوگیری از تصادف در هنگام حرکت با دنده عقب. این سیستم به راننده این قابلیت را می‌دهد که از وجود ترافیک و خودرو در بخش عقبی خودرو مطلع گردد. این سیستم بسیار کاربردی بوده و در مواقعی مانند خروج از پارکینگ های عمومی شلوغ به یاری راننده می‌آید. این سیستم یک ویژگی بسیار جالب دارد. این سیستم این امکان را به شما می‌دهد که هنگامیکه خودرو را در دنده عقب قرار می‌دهید، شما را از وجود خودروی عبوری در بخش عقبی خودرو حتی قبل از اینکه توانایی مشاهده آن را داشته باشید، مطلع نماید. روش کار این سیستم نیز بدین صورت است که با استفاده از دو حسگر تعبیه شده در داخل سپر عقب خودرو، حرکت را در دو قسمت انتهایی خودرو را تشخیص داده و راننده را از وجود خودروی در حال حرکت مطلع نماید. زاویه دید از حسگر ها هم زیاد بوده و با توانایی رصد زاویه 120 درجه ای امکان بروز تصادف را کاهش می‌دهد.

    خودرو ,
    در هنگامیکه این سیستم متوجه حضور خودروی عبوری در بخش عقبی گردد، با استفاده از چراغ های LED نصب شده بر روی آینه جانبی، پیام اخطار بصری به صورت یک نماد چشمک زن  را به راننده منتقل می‌نماید و وی را از وجود یک خودرو آگاه می‌نماید. با توجه به این نکته که 20 درصد تصادفات رانندگی در پارکینگ های عمومی اتفاق می‌افتد، می توان به اهمیت و کارآیی مناسب این سیستم پی برد و خریداران از وجود آن بر روی خودروهای خود بسیار راضی خواهند بود. در مجموع خودروهایی که به این قابلیت جالب و کاربردی مجهز شده باشد، اطمینان بیشتری را به راننده داده و با جلوگیری از بروز تصادفات رانندگی در هنگام حرکت با دنده عقب در پارکینگ ها و مکان های شلوغی مانند آن، مانع از ابراز پشیمانی و عذر خواهی از راننده خودرویی که در هنگام حرکت با دنده عقب به آن برخورد نموده ایم می‌گردد!

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو