فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور:

۶۰۰ دستگاه تاکسی با استاندارد یورو ۴ شماره‌گذاری شده است

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: از سه شنبه هفته گذشته که موافقت دولت با شماره‌گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو چهار ابلاغ شد، تا کنون ۶۰۰ تاکسی با استاندارد یورو ۴ شماره‌گذاری شده است.

۶۰۰ دستگاه تاکسی با استاندارد یورو ۴ شماره‌گذاری شده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: به دنبال افزایش استاندارد یورو 4 به یورو پنج، فرآیند شماره گذاری تاکسی ها در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ابتدای امسال متوقف شده بود زیرا خودورهای در نظر گرفته شده برای نوسازی تاکسی ها دارای استاندارد یورو 4 بودند و سازمان محیط زیست به آن ایراد گرفته بود.

    وی ادامه داد: تا اینکه موافقت دولت با شماره گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو 4 ابلاغ شد، قرار شد که پنج هزار دستگاه تاکسی در این قالب به متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده بودند تا 30 مهر ماه امسال و اجازه شماره گذاری و تحویل داده شود.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های کشور گفت: روند تحویل خودروهای باقی متقاضیانی که ثبت نام کرده اند نیز در حال انجام است و امیدواریم در هفته آینده فاکتورهای جدید با قیمت جدید آغاز شود.

    وی در مورد قیمت های جدید تاکسی ها نیز گفت: متقاضیانی که سال گذشته ثبت نام کرده بودند، همان قیمت گذشته خودرو شامل آنها می شود و تغییر قیمت شامل متقاضیانی است که جدید ثبت نام کنند.

    ضامنی در خصوص ارائه تسهیلات برای متقاضیان نوسازی ناوگان تاکسیرانی هم خاطرنشان کرد: در کلانشهرهای تهران، مشهد، همدان و اصفهان مبلغ 50 میلیون تومان از سوی شهرداری های آنها این تسهیلات فراهم شده و باقی هزینه و قیمت خودرو نیز شامل هزینه اسقاط و آورده متقاضی است.

    وی تصریح کرد: خودروهای در نظر گرفته شده برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی سمند و پژو 405 است و قیمت مصوب و نظر گرفته از سوی سازمان حمایت از مصرف کننده 90 میلیون تومان است که 50 میلیون در شهرهای نامبرده شده وام پرداختی توسط شهرداری هاست و هفت میلیون تومان هم هزینه اسقاط و 33 میلیون تومان هم آورده متقاضی است.

    مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های کشور  گفت: فرآیند نوسازی تاکسی ها کلید به کلید است و از زمانی که ثبت نام انجام و تکمیل مراحل انجام شود کمتر از یک ماه زمان برای تحویل طول می کشد، اما از زمانی که خودرو فرسود تحویل داده شود، ظرف 48 ساعت متقاضی خودرو نو را دریافت خواهد کرد.

    وی اعلام کرد: اما با توجه به نوسان قیمت ها که هر سه ماه شاهد آن هستیم، بر این اساس هم مبنای ثابتی برای قیمت نداریم که بتوانیم برنامه ریزی برای تحویل تاکسی ها نو داشته باشیم و این تغییرات برنامه ریزی را برای ما مشکل ایجاد می کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو