فونیکسریمکسبهتام

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا:

فروش خودروهای فاقد استاندارد یورو ۵ ممنوع است

عصر خودرو- معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: برابر ماده ۴ قانون هوای پاک پیش‌فروش و فروش خودروهایی که مجوز و تأییدیه سازمان ملی استاندارد را ندارند ممنوع است.

فروش خودروهای فاقد استاندارد یورو ۵ ممنوع است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، برنامه گفتگوی اجتماعی با موضوع «هوای پاک زیر چرخ خودروهای فرسوده» در ارتباط تلفنی با سرهنگ محمدعلی زارع معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا به روی آنتن رادیو گفت‌وگو رفت.

    سرهنگ زارع درباره علت پلاک نشدن تاکسی‌ها گفت: با توجه به قانون هوای پاک، خودروهای غیر دیزلی از ابتدای امسال باید یورو 5 باشند و برابر ماده 4 قانون هوای پاک پیش‌فروش و فروش خودروهایی که مجوز و تائیدیه سازمان ملی استاندارد را ندارند ممنوع است.

    سرهنگ زارع افزود: یکی از پیش‌شرط‌ها برای هر خودرو این است که باید مجوز از سازمان ملی استاندارد و محیط زیست گرفته و به پلیس ارسال شود و پلیس با رعایت سایر شرایط خودروها را شماره‌گذاری کند.

    وی ادامه داد: متأسفانه در خودروهای فعلی این اتفاق نیفتاده است و خودروساز قبل از دریافت مجوز تأیید از سازمان خودروها را پیش‌فروش کرده یا فروخته است.

    معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا یادآوری کرد: این خودروها سمند و پژو 405 بود که مشکل آنها تا حدودی حل شد و سازمان محیط زیست برای آنها مجوز صادر کرده است.

    وی ادامه داد: مشکل شماره‌گذاری خودروها با صدور مجوز سازمان محیط زیست حل شده است و خودروهایی که مربوط به سال 98 بود در ابتدا صادر شد و بعد مجوز خودروهای سال 99 در سازمان محیط زیست مشکلی ندارد.

    سرهنگ زارع یادآوری کرد: زمانی که قانون مصوب می‌شود، متولی آن سازمان حفاظت محیط زیست است و اگر از نماینده سازمان بپرسید، مجوز خودروهای مورد بحث صادر شده است. آئین نامه ماده 2 مربوط به سال 97 است و خودروساز باید از همان زمان برای اجرا برنامه‌ریزی می‌کرد و خودروساز موظف به اجرای قانون است و تا الان تمام موارد قانونی اجرا شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو