فونیکسریمکسبهتام

سود میلیونی پیش‌فاکتورهای رانا ادامه دارد

عصر خودرو : با وجود آنکه ایران خودرویی‌ها اعلام کرده بودند اجازه دلالی در مورد رانا را نمی‌دهند، اما خبرها از تداوم رونق دلالی در خرید و فروش برگه‌های پیش‌خرید این خودرو حکایت دارد.

سود میلیونی پیش‌فاکتورهای رانا ادامه دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۹:۴۲
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از دنیای اقتصاد طبق اخبار رسیده، در حال حاضر نه تنها خرید و فروش برگه های پیش خرید رانا متوقف نشده، بلکه قیمت ها در مقایسه با روزهای ابتدایی بالاتر نیز رفته و به حدود سه میلیون تومان رسیده است.

    البته با توجه به آنکه ایران خودرو قصد دارد راناهای پیش فروش شده را در یک بازه زمانی شش ماهه و به ترتیب اولویت ثبت نام تحویل مشتریان دهد، قیمت پیش فاکتورها نیز متفاوت از یکدیگر بوده و بین یک میلیون و 200 هزار تا سه میلیون تومان متغیر است.

    از آنجاکه اولویت آخر به اسفند ماه مربوط می شود، فاکتورهای پیش خرید رانا در این ماه کمترین قیمت را دارند و هم اکنون با یک میلیون و 200 هزار تومان بالای قیمت معامله می شوند. گران ترین پیش فاکتورها نیز متعلق به اولویت اولین ماه پاییز است، به نحوی که هم اکنون برگه های پیش خرید متعلق به مهر ماه رانا، حدود سه میلیون تومان بالای قیمت به فروش می روند. سایر پیش فاکتورهای رانا نیز به ترتیب اولویت تحویل، با قیمت هایی بین یک میلیون و 200 و سه میلیون تومان خرید و فروش می شوند به این ترتیب باید پذیرفت که هنوز هم دلالی در بازار پیش فاکتورهای رانا وجود دارد و با این حساب برخی ثبت نام کنندگان توانسته اند با این روش چند میلیون سود کنند. مسوولان ایران خودرو وعده داده اند که رانا با قیمتی حول و حوش 16 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد، اما برخی کارشناسان معتقدند رانا بیش از اینها در بازار قیمت خواهد داشت.به اعتقاد آنها، چون رانا خودرویی تازه وارد به حساب می آید و استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمده، قطعا قیمتی بسیار بالاتر از قیمت مدنظر ایران خودرو در بازار پیدا می کند و ممکن است حتی به بالای 20 میلیون تومان نیز برسد.به نظر می رسد تنها تیراژ بالا است که می تواند مانع تحقق پیش بینی کارشناسان شود، به نحوی که اگر ایران خودرو بتواند راناهای ثبت نامی را سر وقت تحویل بدهد و سرعت بیشتری به تولید این محصول ببخشد، می توان به کنترل قیمت رانا در بازار امیدوار بود. در غیر این صورت، رانا نیز نیامده به جمع خودروهای گران شده این روزهای بازار کشور خواهد پیوست.
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو