فونیکسریمکسبهتام

معاون شهردار تهران خبر داد:

افتتاح چند ایستگاه در خط ۶ و ۷ مترو

تامین هزار دستگاه اتوبوس

عصر خودرو- سید مناف هاشمی با اشاره به آزاد سازی اوراق مشارکت سال ۹۷ و ۹۸ گفت: با تامین منابع مالی، شاهد افتتاح بخشی از ایستگاه های مترو در خطوط ۶ و ۷ مترو را تا پایان سال خواهیم بود.

افتتاح چند ایستگاه در خط ۶ و ۷ مترو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سید مناف هاشمی در حاشیه آئین افتتاح و بهره برداری از «بلوار جی» با اشاره به اینکه این معبر برابر استانداردهای ترافیکی احداث و راه اندازی شده است گفت: در این بلوار مسیر دوچرخه سواری، پیاده روی، مسیر ایمن سازی برای معلولان و نابینایان تعبیه شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری بر ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی و تسریع در روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی پایتخت تاکید کرد و گفت: اتفاقات و اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل و ترافیک در دست اقدام است، با آزاد سازی اوراق مشارکت سال 97 و 98 و در سایه تأمین منابع مالی، افتتاح بخشی از ایستگاه‌های مترو در خطوط 6 و 7 مترو را تا پایان سال جاری شاهد خواهیم بود.

    وی اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری نوسازی و گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت است. متأسفانه به دلیل کمبود بودجه و اعتبار، ناوگان حمل و نقل عمومی در کل کشور دچار فرسودگی است که ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

    هاشمی با بیان اینکه تهران به بیش از 4 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد، از نهایی شدن قرارداد تأمین 250 دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: تأمین 750 دستگاه اتوبوس دیگر نیز در دستور کار شهرداری تهران است. در عین حال اورهال کردن یکصد هزار دستگاه اتوبوس نیز در دست اقدام است و تاکنون 350 دستگاه اتوبوس برای تعمیرات از خطوط خارج شده‌اند.

    معاون شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه طی 9 سال گذشته بر اساس آنچه که نیاز شهر بوده است، اتوبوس و واگن به ناوگان عمومی شهر اضافه نشده است گفت: در حال حاضر 1500 دستگاه واگن برای خطوط مترو و ارائه خدمات بهتر به شهر و شهروندان پایتخت نیاز است، معتقدم این اقدامات که از سوی شهرداری تهران و تا پایان سال جاری برنامه‌ریزی شده است تنها بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی را در کلان شهر تهران مرتفع می‌کند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه اولویت ما به منظور مدیریت ترافیک پایتخت توسعه مترو خواهد بود، اظهار کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی و کاهش سرفاصله حرکت قطارهای مترو در اولویت قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو