فونیکسریمکسبهتام

افزایش غیر قانونی وثیقه ها؛ مشکل رانندگان برای دریافت تسهیلات کرونایی

عصر خودرو- مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری گفت: برای پرداخت تسهیلات کرونایی بانک از رانندگان، وثیقه های متعدد می‌خواهد.

افزایش غیر قانونی وثیقه ها؛ مشکل رانندگان برای دریافت تسهیلات کرونایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه در سفر‌های جاده‌ای به ویژه در بخش اتوبوسرانی از همان ابتدا تمامی شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی توسط رانندگان بخش‌های مختلف رعایت شده است، گفت: طبق دستورالعمل های بهداشتی ضریب اشغال اتوبوس های 32 صندلی 12 تا 13 صندلی است و ظرفیت تمامی اتوبوس ها نصف شده است.

    او ادامه داد: ظرفیت تکمیل اتوبوس ها یک سوم  شده است و حتی برای اتوبوس های 44 صندلی هم تعداد مسافران‌ را به 25 نفر رسانده ایم.

    مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری تصریح کرد: از ابتدای سال، 25 میلیون نفر در قالب 35 هزار سفر جا به جا شده اند و ما شاهد کاهش 50 درصدی سفر در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای بوده ایم و از سوی دیگر برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد سفرها کاهش 33 درصدی داشته است.

    باقر جوان تصریح کرد: سال گذشته میزان جا به جایی مسافران 50 میلیون نفر بوده اما امسال به 25 میلیون نفر رسیده است، این در حالی است که با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد سفرها را افزایش داده ایم تا فاصله گذاری اجتماعی به صورت کامل رعایت شود

    مدیر کل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: بخش حمل و نقل جاده ای برای سفرهای ضروری مسافران مناسب است چراکه فاصله‌گذاری اجتماعی در این بخش بسیار مهم است و به صورت کامل رعایت می شود.

    ثبت نام 85 هزار راننده تاکسی برون شهری برای دریافت تسهیلات 6 میلیون تومانی
    باقر جوان با بیان اینکه 85 هزار نفر راننده تاکسی برون شهری تاکنون برای دریافت تسهیلات 6 میلیون تومانی ثبت نام کرده اند، گفت: روند پرداخت این تسهیلات بسیار کند است به طوری که از این تعداد ثبت نام کننده، تنها 4 هزار راننده موفق به دریافت این تسهیلات شده اند.

    او با بیان اینکه ضمانت و وثیقه های دریافت این تسهیلات بسیار افزایش یافته است گفت: پیش از این برای دریافت این تسهیلات مقرر شده بود که تنها یک ضامن و یا پرداخت سفته کافی است اما هم اکنون این ضمانت ها تغییر کرده است و بانک ها علاوه بر سفته و ضامن کارمند وثیقه های دیگری هم از رانندگان درخواست می کنند.

    باقر جوان توضیح داد: به عبارت دیگر بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را ندارند و این موضوع باعث شده است که زمان پرداخت این تسهیلات طولانی تر شود.

    مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری بیان کرد: هم اکنون 113 هزار نفر راننده تاکسی بین شهری وجود دارد که از این تعداد تنها 4 هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شده اند و سازمان راهداری پیگیر پرداخت این تسهیلات به رانندگان است و امیدواریم وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی همکاری لازم را در پرداخت این تسهیلات براساس چارچوب تعیین شده انجام دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو