فونیکسریمکسبهتام

قدرت باطری اتومبیل‌های تسلا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

عصر خودرو- ایلان ماسک در پست جدید توئیتری، اطلاعاتی را در رابطه با جدیدترین فناوری باطری‌های شرکت خود به اشتراک گذاشت.

قدرت باطری اتومبیل‌های تسلا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ایلان ماسک، مدیرعامل و سهامدار شرکت تسلا، این مجموعه تولید خودرو می‌تواند به صورت گسترده باطری‌های جدیدی برای محصولات خود تولید و عرضه کند که تا پنجاه درصد انرژی بیشتری را نسبت به باطری‌های کنونی در خود جای می‌دهند. طبق صحبت‌های وی، روند تولید و عرضه گسترده این فناوری جدید ممکن است تا سه الی چهار سال دیگر به وقوع بپیوندد.

    مدیرعامل شرکت تسلا در پست خود نوشت: "عرضه سراسری باطری‌هایی با چهارصد وات‌ساعت بر کیلوگرم طی سه الی چهار سال آینده دور از ذهن نیست". گفتنی است؛ ایلان ماسک درست مدتی قبل از برگزاری مراسم "روز باطری" این سخنان را به زبان آورده و به نظر می‌آید بخشی از اطلاعات مراسم مذکور را در اختیار کاربران قرار داده است. طی این گردهمایی، شرکت تسلا قرار است گسترش فناوری خود در عرضه باطری‌های پرقدرت و با کیفیت را به نمایش بگذارد.

    استفاده تسلا از فناوری نانوسیم سیلیکون آند
    محققان دنیای اتومبیل اظهار داشته‌اند که باطری‌های به کار رفته در خودرو‌های Tesla Model 3 از نمونه Panasonic 2170 با قدرت 260 وات‌ساعت بر کیلوگرم هستند. این یعنی رشد پنجاه درصدی قدرت باطری خودرو‌های شرکت تسلا می‌تواند محدوده پیمایش آن‌ها را تا حد بسیار زیادی افزایش دهد.

    شرکت تسلا پیش از این اعلام کرده بود مراسم معرفی باطری‌ها در تاریخ 22 سپتامبر امسال صورت خواهد گرفت. این شرکت همچنین تصویری از سلسله نقطه‌هایی را در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشت که حدس و گمان‌های بسیاری از کاربران را به دنبال داشت. یک متخصص باطری‌سازی با نام پارک چو وان در رابطه با این تصویر گفت: "این تصویر احتمالا مربوط به فناوری نانوسیم سیلیکون آند است".

    فناوری مذکور علمی است که توسط آن شرکت‌ها می‌توانند عمر و انرژی باطری را به حد غیر قابل باوری افزایش دهند. گفتنی است؛ پیش از این شرکت پاناسونیک اعلام کرده بود که سعی دارد طی سال‌های آینده قدرت باطری‌های خود در اتومبیل‌های تسلا را تا 20 درصد افزایش دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم