فونیکسریمکسبهتام

اولین خودرو الکتریکی چینی که به آلمان صادر شد را بشناسید

عصر خودرو- حدود ۴ ماه قبل اولین محموله خودرو شامل ۲۰۰ دستگاه سدان الکتریکی SUDA از بندری در شمال چین به مقصد دوسلدورف آلمان صادر شد. سودا، نخستین خودرویی است که راه صنعت خودرو چین به آلمان را باز کرده و بر اساس قرارداد این شرکت با یک شرکت آلمانی قرار است ۱۲هزار دستگاه از این سدان الکتریکی تا پایان سال جاری میلادی به بازار آلمان صادر شود.

اولین خودرو الکتریکی چینی که به آلمان صادر شد را بشناسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، سودا اعلام کرده است که علاوه بر آلمان برنامه های گسترده ای برای صادرات این سدان الکتریکی به کشور های مرکز و جنوب شرق آسیا را نیز دارد. سودا از سال 2010 فعالیت خود را در شهر سانمنشیای استان هنان چین آغاز کرد. این شرکت طی 10 سال گذشته تحقیقات گسترده روی طراحی و ساخت خودرو الکتریکی با رنج حرکتی بالا و نسل جدید قوای محرکه برقی را انجام داده و در سال 2019 مجوز تولید خودرو سواری الکتریکی را از دولت چین دریافت کرده است. نتیجه ده سال تحقیق و توسعه سودا منجر به طراحی سدانی شده است که استاندارد EU WVTA اروپا را پاس کرده و اکنون در مسیر صادرات به آلمان قرار دارد.

    خودروسازان بزرگ دیگر چینی مدتی قبل صادرات برخی خودرو ها به بازارهایی نظیر انگلستان و هلند تحت برند های بومی آن کشورها را آغاز کرده بودند اما سودا نخستین خودروساز چینی است که موفق به صادرات خودروهای الکتریکی به بازار با کیفیتی همچون آلمان شده است.

    سودا با یک بار شارژ توانایی پیایش حدود 305 کیلومتر را در نسخه چینی دارد و احتمالا این عدد در نسخه اروپایی به بیش از 400 کیلومتر می رسد. این در حالی است که بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در اروپا یعنی فولکس واگن در محصول جدید الکتریکی گلف به رنج 198 کیلومتری دست پیدا کرده است.

    خیابان های ایران مدت زیادی است که در انتظار ورود خودروهای الکتریکی به سر می برند لذ ابا توجه به ممنوعیت و سختی های ورود خودروهای اروپایی ، کره ای و یا ژاپنی به نظر می رسد باید انتظار عرضه خودروهای الکتریکی چینی به بازار کشور را داشته باشیم. در این شرایط بهتر است محصولی مانند SUDA که استاندارد های اروپایی را برای صادرات به بازاری مانند آلمان پاس کرده برای عرضه در کشورمان انتخاب شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو