فونیکسریمکسبهتام

کارشناس صنعت خودرو:

فروش ویژه خودروسازان ترمز افزایش قیمت را کشید

عصر خودرو- -کارشناس حوزه صنعت فروش فوق العاده خودروسازان را در توقف روند صعودی قیمت خودرو موثر عنوان کرد.

فروش ویژه خودروسازان ترمز افزایش قیمت را کشید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از میزان،  طی روز‌های گذشته قیمت خودرو با روند صعودی خود در مسیر رکورد زنی تازه است به گونه خودرو پراید با عبور از قیمت 100 میلیون تومان به بالاترین نرخ خود از ابتدای تولید تا به امروز رسیده است، این افزایش قیمت تنها محدود به خودرو داخلی نبوده و بسیاری از خودرو‌های خارجی نیز افزایش چشمگیری داشته اند.

    در این میان تولیدکنندگان افزایش قیمت مواد اولیه که با ارز تامین می‌شود را دلیل اصلی بالا رفتن قیمت خودرو عنوان کردند و عدم حمایت از دولت از تولیدکنندگان را مزید بر علت گرانی خودرو دانستند.

    براساس آمار وزارت صنعت معدن و تجارت تولید خودرو در سال 98 حدود بیست درصد کاهش پیدا کرده است و فروشندگان خودرو نیز افزایش قیمت اتومبیل را ناشی از عرضه کم از سوی خودرو سازان اعلام کردند.

    چند برابر شدن قیمت خودرو در مقابل کاهش تولید 20 درصدی از سوی خودروسازان دلیل قانع کننده‌ای برای رشد شتابان خودرو نیست و باید دلایلی دیگر مانند افزایش خرید مردم به منظور حفظ سرمایه و سودجویی واسطه گران را در کنار افزایش نرخ ارز دنبال کرد.

    افزایش قیمت ارز قیمت خودرو را افزایش داد

    حامد ابراهیمی با اشاره به افزایش قیمت خودرو طی روز‌های گذشته عنوان کرد: با ریزش بورس و افزایش نقدینگی بخش خودرو شاهد افزایش تقاضا بوده است، این افزایش تقاضا درسایه کمبود عرضه رشد شتابانی داشته است.

    این فعال حوزه صنعت تصریح کرد: با وجود افزایش چندبرابری نرخ ارز، قیمت خودرو تناسبی با این روند ندارد و عمده این تغییرات مربوط به سوداگری دلالان خودرو دارد.

    وی افزود: خودرویی مانند پراید که عمده وسایل و تجهیزات آن در داخل با تاستفاده از مواد اولیه داخلی ساخته می‌شود چرا باید در کمتر از دوماه افزایش 60 تا 70 درصدی داشته باشد.

    ابراهیمی بیان کرد:برخی از خریداران خودرو که در قرعه کشی خودروسازان موفق به دریافت حواله خودرو شدند، این روز‌ها در سایت‌های فروش اینترنتی مانند دیوار اقدام به قیمت گذاری نجومی می‌کنند و این موضوع التهاب بازار را افزایش داده است.

    این کارشناس حوزه صنعت بیان کرد: سرازیر شدن نقدینگی در خودرو یا مسکن در ماه‌های آینده می‌تواندباعث افزایش تورم در این دو قلم از کالای اساسی شود.

    وی افزود:دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو باید با حمایت از خودروسازان زمینه برای افزایش تولید خودرو را فراهم کند تا بازار به تعادل برسد.

    ابراهیمی بیان کرد: افزایش فروش فوق العاده از سوی خودروسازان توانسته روند افزایش قیمت را متوقف کند، اما در بلندمدت باید چاره ای اساسی برای تنظیم بازار خودرو طراحی کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو