فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت مطرح کرد:

خبر خوش درباره خودروی ارزان قیمت

جزئیاتی جدید از فروش های فوق العاده

عصر خودرو- مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت گفت: خودروسازان در حال کار برای ساخت یک خودروی ارزان قیمت هستند که البته هنوز نمی‌توان تا زمان تولید نمونه اولیه آن در خصوص بازه قیمتی صحبت کرد.

خبر خوش درباره خودروی ارزان قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از گسترش نیوز، این روزها صحبت درباره فروش های فوق العاده خودروسازان بسیار بالا گرفته است. با توجه به این که قیمت ها در بازار رو به افزایش است اکثر مردم ترجیح می‌دهند در این طرح‌های فروش فوق العاده شرکت کنند. از طرفی بحث ساخت خودروی ارزان قیمت نیز مطرح شده است که کارشناسان نسبت به تولید این خودرو اظهار ناامیدی کرده‌اند. برای بررسی بیشتر این موارد و پیگیری موضوع ساخت خودروی ارزان قیمت گفت و گویی با سهیل معمارباشی، مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت انجام دادیم که در ادامه گزارش مشروح آن را می‌خوانید.

    معمارباشی ابتدا اظهار کرد: تاکید سرپرست وزارت صمت بر این است که بتوانیم به صورت مستمر عرضه خودرو را داشته باشیم. به احتمال زیاد هر هفته یا هر دو هفته یک بار طرح های فروش فوق العاده خودرو را تا پایان سال خواهیم داشت. تعداد 152 هزار دستگاه خودرو در فروش فوق العاده به دست مردم می‌رسد. 110 هزار دستگاه برای ایران خودرو و 42 هزار دستگاه برای سایپا خواهد بود.

    وی ادامه داد: در فروش‌های فوق العاده خوشبختانه تجربه ای که از طرح های قبلی داشتیم پیش از سررسید خودروها تحویل شده است. در مورد شرکت ایران خودرو حتی تحویل محصولات به 2 ماه نیز نرسید. در خصوص شرکت سایپا نیز اکثر خودروها قبل از 2 ماه تحویل داده شد و تعدادی نیز قبل از سررسید بود و تاخیری در این زمینه وجود نداشت.

    علت افزایش قیمت ها در بازار
    معمارباشی در پاسخ به این سوال که چرا قیمت ها در بازار خودرو به شدت در حال افزایش است؟ گفت: دلیل افزایش قیمت خودرو در بازار این است که کشور در شرایط خاصی قرار دارد و انتظارات تورمی مردم بالا رفته است. بازارهای پیشرو از جمله بازار ارز و بورس شرایط خاصی پیدا کردند و همه این موارد روی بازار خودرو تاثیرگذار بود. خودرو نیز متاسفانه تبدیل به یک کالای سرمایه ای شده و عده ای از مردم به خاطر حفظ ارزش پول خود به دنبال خرید خودرو هستند و این باعث متورم شدن بخش تقاضا شده است. بالاترین میزان فروش خودرو در کشور حدود 1 میلیون و 600 هزار دستگاه در سال 96 بود. الان حتی 4 میلیون نفر برای خودرو ثبت نام می‌کنند و این نشان می‌دهد بخش زیادی از افراد که وارد بازار شدند به قصد مصرف آن نیست. آن ها می خواهند از خرید خودرو سود ببرند.

    وی افزود: اگر برای کالایی تقاضا افزایش پیدا کند قطعا قیمت آن نیز بالا خواهد رفت. از جمله دلایل دیگر افزایش قیمت خودروها در بازار می‌توان به ناتوانی در پاسخگویی کامل به تقاضاها با توجه به تعهدات معوق خودروسازان اشاره کرد. ما با تقاضای انباشته ای مواجه بودیم که طی 6 ماه آینده با افزایش طرح های فروش فوق العاده خودرو جبران خواهیم کرد.

    منتظر خودروی ارزان قیمت باشید
    مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت در پایان اشاره ای به بحث ساخت خودروی ارزان قیمت کرد و گفت: زیر 12 هزار دلار خودرویی با استانداردهای مورد نظر ما نداریم. یک بار تاتاموتورز خودرویی با قیمت 4 هزار دلار تولید کرد اما موفق نبود. خودروی پراید به دلیل این که زنجیره تامین گسترده ای داشت و تیراژ آن بالا بود ارزان قیمت در می‌آمد. خودروسازان برنامه هایی دارند تا محصولی با موتور کم مصرف و ابعاد مناسب در تیراژ بالا تولید کنند. این خودرو ارزان قیمت خواهد بود و عامه مردم توان خرید آن را خواهند داشت. تا زمانی که نمونه  اولیه خودرو تولید نشده باشد نمی‌توان درباره بازه قیمتی آن صحبت کرد. این پروژه به نظر می‌رسد تا آخر سال به تولید برسد. نمونه اولیه این خودرو قبل از سال ارائه خواهد شد و بعد طی یک بازه زمانی مشخص تولید انبوه آن شروع می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو