فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل یک خودروسازی:

ارتقا به یورو ۴ قیمت خودروهای تجاری را افزایش می‌دهد

عصرخودرو : مدیرعامل بهمن دیزل از افزایش قیمت خودروهای تجاری به دنبال ارتقای استاندارد آلایندگی آنها به یورو ۴ خبر داد.

ارتقا به یورو ۴ قیمت خودروهای تجاری را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴:۰۹
    به گگزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل ایسنا، میرحکیم حسینی اظهار کرد: ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای تجاری به یورو 4 تا پایان سال جاری جزو مصوبات قانونی بوده و خودروسازان متعهد به اجرای آن هستند.

    وی با بیان اینکه با این حال این موضوع تبعاتی همچون رشد قیمت این محصولات را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ارتقای یکی از انواع خودروهای تجاری به یورو 4 براساس ارز مرجع 1226 تومانی افزایش هزینه پنج میلیون تومانی را به دنبال خواهد داشت که این هزینه به قیمت فروش خودرو اضافه خواهد شد.


    حسینی ادامه داد: این در حالی است که در صورت عدم تخصیص ارز مرجع برای واردات قطعات و تجهیزات مربوط به استاندارد آلایندگی یورو 4، این هزینه بسیار بیشتر از این مقدار خواهد بود.


    مدیرعامل بهمن دیزل افزود: از آن گذشته تمام تجهیزات و قطعات مربوط به استاندارد یورو 4 وارداتی بوده و مستلزم خروج ارز از کشور است که شاید در شرایط فعلی خروج ارز برای واردات این تجهیزات چندان منطقی نباشد.


    وی با بیان اینکه شاید بهتر باشد که در شرایط فعلی ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 به تعویق افتاده و به شرایط بهتری موکول شود، تصریح کرد: به هر حال تمام تجاری سازان از نظر تجهیزات فنی آمادگی ارتقا به یورو 4 را دارند، اما این کار موجب افزایش قیمت این خودروها خواهد شد.


    به گزارش ایسنا، طبق برنامه مصوب وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست، استاندارد آلایندگی خودروهای تجاری باید تا پایان امسال به یورو 4 ارتقا یابد.

    کرمان موتوراکستریم