فونیکسریمکسبهتام

تحریم ایران به صادرات صنایع فرانسه آسیب زد

عصرخودرو : سایت خبری فاکس بیزینس گزارش داد که تشدید تحریمهای بین‌المللی علیه ایران باعث خسارت دیدن شرکتهای خودروسازی فرانسه شده است.

تحریم ایران به صادرات صنایع فرانسه آسیب زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۹:۳۴
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، پژوسیتروئن بزرگترین خودروساز فرانسه به همراه صدها شرکت کوچک دیگر به لحاظ سیاستهای دولت فرانسه در تحریم بانکهای ایرانی لطمه ای دیده اند. دولت فرانسه از فعالیت بانکهای ایرانی در زمینه پرداخت آینده برای صادرات جلوگیری می کند که این باعث می شود صادرات شرکتهای فرانسوی به ایران و تحویل پول در آینده دچار مشکل شوند.

    چنین اقدامی باعث شده تا دولت فرانسه عملا به شرکتهای صنعتی این کشور که با ایران همکاری می کنند، خسارت وارد کند. خزانه داری فرانسه از هرگونه آزاد شدن دارایی های بانک تجارت ایران در پاریس به منظور ضمانت پرداخت صادرات خودداری کرده است. اگرچه اتحادیه اروپا مهلت دو ماهه ای را برای پایان نقل و انتقالات مالی با بانک تجارت تعیین کرده است.


    فرانسه در زمینه تجارت قطعات خودرو همکاری های گسترده ای با ایران و شرکت ایران خودرو دارد. این در حالی است که جنرال موتورز، بزرگترین خودروساز آمریکا در ماه مارس امسال با خرید هفت درصد از سهام پژو به دومین سهامدار بزرگ این شرکت تبدیل شد.


    پیشتر بزرگترین خودروساز فرانسه اعلام کرده بود که ضمن تعطیلی یکی از کارخانه های خود در نزدیکی پاریس، هزاران فرصت شغلی خود را نیز به دلیل مشکلات مالی حذف می کند.

    کرمان موتوراکستریم