فونیکسریمکسبهتام

دستگاه متولی کم کاری می کند

بلاتکلیفی ۲ ساله سامانه برخط سازی اطلاعات تصادفات

عصر خودرو- مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: موضوع ثبت «موقعیت تصادف» و «زمان تصادف» از نظر ایمنی و رسیدگی دستگاه‌های امدادی، بسیار با اهمیت است اما با وجود گذشت ۲ سال از تصویب این موضوع در کمیسیون ایمنی راه ها، پلیس به عنوان دستگاه متولی کم کاری می کند.

بلاتکلیفی ۲ ساله سامانه برخط سازی اطلاعات تصادفات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از فارس، محمدحسین میرشفیع اظهار داشت: براساس مصوبات کمیسیون ایمنی راه‌ها، پلیس راه موظف بوده است در تصادفات، اطلاعات «موقعیت تصادف» و «زمان تصادف» را به صورت یک کد واحد در سیستمی متمرکز فعال کند و حدود 2 سال از تصویب این موضوع می گذرد با این حال هنوز این موضوع از سوی پلیس اجرا نشده است.

    وی افزود: موضوع ثبت «موقعیت تصادف» و «زمان تصادف» از نظر ایمنی و رسیدگی دستگاه‌های امدادی، بسیار با اهمیت است، اینکه ما بتوانیم اطلاعات تصادفات را به صورت برخط داشته باشیم و هر تصادفی یک کد واحد قابل پیگیری داشته باشد، ضرورت دارد.

    مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری گفت: این موضوع در امور بیمه‌ای مهم است، همچنین اگر این اتفاق رخ دهد، در لحظه تصادف، به محض ثبت این کد با یک شماره تلفن از سوی دستگاه های متولی امکان تماس با همه دستگاه‌های امدادی وجود دارد و این امکان فراهم می شود که اطلاع‌رسانی سریع و مشترک به همه دستگاه های متولی درباره این حادثه انجام شود.

    وی با اشاره به کم‌کاری پلیس راه در این قضیه گفت: متأسفانه در این باره پیگیری از سوی پلیس راه انجام نشده است ما پیگیری‌های متناوبی را انجام دادیم در آخرین مورد سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد در شهریور ماه این موضوع را عملیاتی می‌کند اما طبق اطلاعاتی که گرفته‌ایم هنوز ارتباط نرم‌افزاری بین دستگاه‌های مختلف امدادی برقرار نشده است.

    مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری افزود: در جلسه‌ای که چندی پیش انجمن‌های مردم‌نهاد مرتبط با ایمنی راه‌ها داشتند این موضوع مطرح و مقرر شد پیگیری‌های لازم به صورت مردمی و همچنین از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شود.

    میرشفیع افزود: در این مورد، دستگاه‌های ذی‌ربط کمیسیون ایمنی راه‌ها در وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس راه است و امیدواریم رسانه‌ها هم به این موضوع توجه کنند؛ به هر حال ارتقای ایمنی جاده‌ها و کاهش سوانح رانندگی برای کشور بسیار مهم است و ما باید آمار تلفات سوانح رانندگی را کاهش دهیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو