فونیکسریمکسبهتام

گمرک اعلام کرد:

تمام خودروهای رامک خودرو ترخیص شد

عصر خودرو- آن طور که مسوولان گمرک ایران اعلام کردند، در حال حاضر تمامی خودروهای رامک خودرو از انبارهای گمرک تخلیه شده و در اختیار پلیس فاتب و مرجع قضایی برای پیگیری‌های بعدی قرار گرفته است و دیگر گمرک هیچ مسئولیتی در قبال خودروهای این شرکت ندارد.

تمام خودروهای رامک خودرو ترخیص شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، از حدود 12 هزار و 261 خودرویی که طی سال‌های گذشته وارد شد و در جریان تغییر شرایط ارزی یا ضوابط واردات خودرو که از مهمترین آنها ممنوعیت سفارش و واردات خودرو قرار گرفت، حدود 670 دستگاه مربوط به شرکت رامک خودرو بود که بعد از ثبت‌نام های که این شرکت انجام داد خودروهای آن درگیر حواشی خودروهای وارداتی شد.

    طی دو سال گذشته براساس مصوبات دولت طی چهار مرحله فرصت تعیین شد تا صاحبان خودروهای وارداتی بتوانند براساس شرایط تعریف شده با انجام تشریفات گمرکی خودروهای خود را ترخیص کند. در این بین تعدادی که نزدیک به 2500 دستگاه بود دارای پرونده قضایی بودند که مشروط به صدور کم قطعی برائت امکان ترخیص داشتند که خودروهای رامک خودرو نیز دراین گروه قرار می‌گرفتند.

    اما چندی پیش چهارمین مرحله از فرصتی که دولت در اختیار صاحبان خودرو برای ترخیص کالا قرار داده به پایان رسید و گمرک نیز گزارشی در رابطه با وضعیت خودروهای ترخیص شده اعلام کرد که طی آن مشخص شد 670 دستگاه خودروی رامک خودرو نیز به دلیل داشتن شاکی در گمرک متوقف شد با هماهنگی‌های قضایی از گمرک خارج شد و مقام قضایی رسیدگی‌های بعدی را انجام خواهد داد.

    اما اخیرا مشتریان رامک خودرو با گلایه نسبت به وضعیت موجود اعلام کردند که بخشی از خودروها در انبارهای گمرک باقی مانده و با توجه به تصمیم گیری های قضایی صورت گرفته نسبت به تعیین تکلیف خودروهای خود سرگردان هستمند. از سوی دیگر پاسخ مشخصی نیز از گمرک دریافت نکرده و در مجموع نمی‌داند که تکلیف آنها چگونه است.

    اما برای روشن شدن وضعیت خودروهای رامک موضوع از سید روح الله لطیفی -سخنگوی کمرگ ایران- مورد بررسی قرار گرفت و وی در این رابطه به ایسنا توضیحاتی ارائه کرد.

    براساس اعلام سخنگوی گمرک رامک حدود 668 دستگاه خودرو در بین خودروهای دپو شده داشته است که چندی پیش براساس نظر مقام قضایی و طبق صورت جلسه  619 دستگاه به صورت امانی از گمرک بندرعباس به گمرک تهران منتقل شد و 48 دستگاه دیگر با نظارت نیروی انتظامی به انبار رامک خودرو شده است.

    وی افزود: خودروهای رامک عمدتا از چندین مرجع قضایی  از جمله ازدادگاه کیفری، تعزیرات، دادگاه عمومی که با شکایت از افراد مختلف همراه بود  احکام متفاوتی دارد، این در حالی است که رامک خودرو برای حدود 4000 نفر ثبت نام کرده و تعداد کمتری از آن به هر دلیل خودرو وارد کرده  که می‌تواند دلیل آن به بسته شدن ثبت سفارش و یا تغییر ناگهانی مصوبات مربوطه نیز برگردد که باید در این رابطه خود شرکت رامک خودرو پاسخگو باشد.

    لطیفی گفت:   با ورود دادستانی صدور حکم اصراری قرار بر این شد تا حودروها برای تعیین تکلیف و اولویت بندی در اختیار پلیس فاتب قرار بگیرد براین اساس چهارشنبه شب هفته گذشته تمامی خودروهای رامک خودرو از گمرک تهران ترخیص و در اختیار پلیس فاتب قرار گرفت.

    وی با بیان این که در حال حاضر هیچ خودروی از شرکت رامک خودرو در اختیار گمرک قرار ندارد یادآور شد: این در حالی است که این خودروها حقوق و عوارض ورودی و در مجموع تشریفات گمرکی آنها انجام و از گمرک خارج شده و دیگر گمرک هیچ مسئولیتی در قبال خودروهای این شرکت ندارد و پیگیری های بعدی از سوی پلیس فاتب و مرجع قضایی انجام خواهد شد.

    در رابطه با خودروهای داری پرونده قضایی که در گمرک دپو شده بود لازم به یادآوری است که برای ترخیص این خودروها طبق مصوبه دولت نیاز به تمدیدزمان نیست و محدودیتی از این نظر ندارند بلکه بعد از حل موانع قضایی ث صدور حکم برائت امکان ترخیص خواهند داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو