فونیکسریمکسبهتام

مدیران ارشد ایران خودرو خواستار شدند:

ضرورت تخصیص ارز و ارایه تسهیلات لازم برای ترخیص قطعات از گمرک

عصر خودرو- نمایندگان دادستان کل کشور و گشت مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران،‌ در بازدید از پارکینگ مرکزی ایران خودرو، در جریان آخرین وضعیت خودروهای دارای کسری قطعه قرار گرفتند و توضیحات لازم از سوی مدیران ارشد این خودروساز درباره الزامات تکمیل و عرضه این خودروها ارایه شد.

ضرورت تخصیص ارز و ارایه تسهیلات لازم برای ترخیص قطعات از گمرک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایکوپرس، در این بازدید نماینده دادستان کل کشور تصریح کرد: دادستان کل کشور و معاون قوه قضاییه دستور اکید صادر کرده‌اند که علت ماندن خودروها در پارکینگ به صورت محسوس و غیرمحسوس بررسی شود که طبق این بازرسی‌ها، تخلفی در ایران خودرو مشاهده نشده است.
    قاضی اکبر بابایی شکیب گفت:‌ تعدادی از خودروهای موجود در پارکینگ ها، درحال انجام فرآیند شماره گذاری هستند و طبق مصوبه جدید هیچ خودرویی بدون پلاک حق خروج از کارخانه را ندارد. بخشی از این خودروها امکان شماره گذاری نداشته اند که با کمک مدیران ایران خودرو این مشکل برطرف شده و خودروها از یورو چهار به یورو پنج ارتقا یافته اند. بخشی از خودروها نیز کسری قطعه داشتند که با تامین قطعه عرضه خواهند شد.
    وی با تاکید بر این که با تولید روزانه دوهزار دستگاه،‌ تعداد خودروهای تولید 10 روز ایران خودرو به 20 هزار دستگاه می رسد، خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود 27 هزار خودروی دارای کسری قطعه در پارکینگ سایت مرکزی ایران خودرو موجود است.
    قاضی بابایی شکیب اذعان کرد:‌ ایران خودرو برای تامین کسری قطعات همکاری های گسترده ای با شرکت های دانش بنیان، صنایع دفاعی و انجمن های قطعه سازان آغاز کرده و به دنبال تامین و تحویل خودروها به مشتریان است.
    وی تصریح کرد: با این اقدام و بومی سازی تولید،‌ در آینده میزان ارزبری خودروها نیز کاهش خواهد یافت. از سوی دیگر با اجرای برنامه های فروش فوق العاده تا پایان سال، قیمت های بازار شکسته خواهد شد.


    در این بازدید حمید مرادی، قائم مقام ارشد مدیرعامل، محسن ناقدی،‌ قائم مقام بازاریابی و فروش و عادل پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو به‌همراه مدیران تولید ایران خودرو، آخرین وضعیت تولید و تامین قطعات کسری خودروها را تشریح و ضمن مردود دانستن دپوی خودرو توسط ایران خودرو، عنوان کردند که ایران خودرو تمام همت و تلاش خود را صرف می کند تا حتی یک روز هم شده زودتر،‌ خودرو را تحویل مشتریان دهد.
    افزایش صدور فاکتور محصولات به روزانه بیش از سه هزار دستگاه خودرو از جمله محورهای مورد اشاره مدیران ایران خودرو در این بازدید بود.
    همچنین مدیران ارشد ایران خودرو، با اشاره به توان صنعت خودروسازی در تولید انبوه اقلامی مانند صندلی، مشکل اصلی در مسیر تولید را تامین مواد اولیه وارداتی فوم برای صندلی عنوان کردند که صنعت پتروشیمی باید به سمت داخلی سازی آن برود و در برخی از موارد نیز ظرفیت‌های موجود توان پاسخگویی به نیاز خودروساز را ندارد.
    در این بازدید عنوان شد که وجود خودرو در پارکینگ ها جزئی از فرآیند تولید است که ایران خودرو به دنبال تسریع در تحویل خودروها است و برای این امر امکان تحویل در محل کارخانه را نیز فراهم شده است. هرچند معوقاتی در تعهدات به مشتریان وجود دارد و ایران خودرو قدردان صبوری مشتریان است، با تلاش و همت مجموعه کارکنان و مدیران، هدف به صفر رساندن خودروهای معوق دنبال می شود. 
    مدیران ایران خودرو بر تسریع در تخصیص ارز برای ترخیص کالاها و قطعات از گمرک تاکید کردند و خواستار تسهیل فرآیند ترخیص برای تزریق کالا و قطعات به خطوط تولید شدند. آنها عنوان کردند که ایران خودرو نمی تواند به دلیل کسری یک یا دو قطعه خط تولید را متوقف کند و باید بعد از خروج خودروی دارای کسری از خط تولید، در انتظار تامین قطعات و تکمیل آن باشد. از سوی دیگر ماندن خودرو در کف کارخانه برای تولیدکننده جز هزینه نگهداری و پرداخت جریمه تاخیر، نتیجه دیگری ندارد. علاوه بر این که ایران خودرو باید هزینه تسهیلات دریافتی برای تولید را هم بپردازد.
    علاوه بر این که تعدادی از خودروهای موجود در پارکینگ درحال صدور فاکتور و شماره گذاری هستند، بخشی از خودروها نیز مربوط به شماره گذاری خودروهای دوگانه سوز یورو چهار بوده است که ایران خودرو درحال رفع آن است.
    در این بازدید همچنین مدیران ارشد ایران خودرو با تاکید بر این که تولید بخشی از نیازهای صنعت خودرو در اختیار این صنعت نیست،‌ عنوان کردند که برخی از قطعات باید از طریق صنعت الکترونیک کشور تامین شود که یا سرمایه گذاری لازم صورت نگرفته و یا این که ظرفیت های تولید به میزان نیاز خودروسازان نیست.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو