فونیکسریمکسبهتام

الون ماسک خبر داد:

تولید باتری قدرتمند تسلا

خودروهای آینده ارزان می شوند

عصر خودرو- الون ماسک مدیر عامل تسلا در جریان برگزاری نشست سالانه این شرکت که با حضور سهام داران آن برگزار شد، از دستاوردهای تسلا در زمینه تولید باتری خبر داد.

تولید باتری قدرتمند تسلا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، وی همچنین وعده داد که تسلا در آینده خودروهای برقی ارزان‌تری تولید کند. ماسک تصاویری از کارخانه جدید تسلا در شانگهای را نیز به حضار نشان داد که تولید انبوه خودروهای برقی را از مارس سال 2020 آغاز کرده است.

    ماسک تسلا را اولین شرکت آمریکایی توصیف کرد که با مدت کوتاهی فعالیت در قرن بیست و یکم به سرعت به سودآوری رسیده و این امر بر خلاف دیگر خودروسازان جهان با گذشت سال‌های طولانی رخ نداده است.

    وی از همکاری تسلا و پاناسونیک برای تولید باتری‌های لیتیومی جدیدی خبر داد که سلول‌های آنها به شکلی جدید در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این چینش جدید میزان تولید انرژی را افزایش و فضای اشغال شده توسط باتری را کاهش می‌دهد. ماسک وعده داد که این باتری جدید به سرعت داغ نمی‌شود و لذا استفاده از آن امنیت خودروهای برقی را نیز بیشتر می‌کند.

    باتری جدید که باتری جدولی نام گرفته مانند یک تکه موکت باریک تا شده است و اگر چه هزینه تولید کمتری دارد، اما 6 برابر قدرتمندتر بوده، 5 برابر پرانرژی‌تر بیشتری دارد و برد آن نیز تا 16 درصد بیشتر است.

    الون ماسک اظهار امیدواری کرده که استفاده از باتری‌های جدید قیمت خودروهای برقی تسلا را تا 25 هزار دلار کاهش دهد. وی همچنین تاکید کرده تسلا خودروهای برقی خود را در آینده نزدیک به طور کامل خودران خواهد کرد.

    به گفته ماسک مدل جدیدی از خودروی مدل اس به نام پلید تولید خواهد شد که شتاب صفر تا صد آن کمتر از دو ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به 321 کیلومتر در ساعت می‌رسد. قدرت موتور این خودرو 1100 اسب بخار و برد آن با یک بار شارژ برابر با 836 کیلومتر خواهد بود. این خودرو در اواخر سال 2021 به قیمت 139990 دلار عرضه می‌شود.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو