فونیکسریمکسبهتام

رشد ایساکو و حفظ جایگاه نخست در جدیدترین ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران

یازده سال در صدر خدمات پس از فروش خودرو کشور

عصر خودرو- مشتریان بازار در کنار انتخاب یک خودرو به دنبال خدمات پس از فروش مناسب هستند. خدمات پس از فروش استاندارد و مناسب نه تنها روی انتخاب افراد تاثیرگذار است بلکه در طول مالکیت خودرو موجب اطمینان خاطر می شود.

یازده سال در صدر خدمات پس از فروش خودرو کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با انتشار گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایساکو برای یازدهمین سال متوالی به عنوان برترین شرکت در حوزه خدمات پس از فروش انتخاب شد. ایساکو به عنوان مرجع رسمی خدمات پس از فروش محصولات ایران خودرو امسال علی رغم مشکلات متعدد اقتصادی در کشور، نه تنها صدرنشین شد بلکه علی رغم کاهش امتیاز کلی خدمات پس از فروش کشور، شاهد رشد امتیاز این برند مانند 11 سال گذشته بودیم.

    در جدیدترین دوره ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، 48 شرکت خودرویی داخلی و خارجی و در مجموع 2385 نمایندگی مجاز در این بررسی ها مورد ارزیابی جامع قرار گرفتند. نتایج منتشر شده از این ارزیابی نشان می دهد که ایساکو با نزدیک به 700 نمایندگی در سراسر کشور در این ارزیابی ها موفق به کسب امتیاز 83.9 شد که این امتیاز ، ایساکو را برای یازدهمین سال متوالی در صدر شرکت های فعال در حوزه خدمات پس از فروش قرار داد.

    شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان متولی ارزیابی شرکت های حوزه خودرو در زمینه های مختلف، هر سال مشخصه های مد نظر در ارزیابی ها را ارتقاء و سطح سخت گیری در این بررسی ها را افزایش می دهد. حوزه خدمات پس از فروش در سال 98 با افزایش درجه سختگیری در مشخصه ها انجام شد و ایساکو با این حال موفق به تمدید رشد سالانه امتیاز و حفظ جایگاه نخست شد.

    امتیاز نهایی خدمات پس از فروش در کشور در سال 98 معادل 68.7درصد بوده است که با توجه به مشکلات متعدد سال های اخیر نظیر تحریم های ظالمانه،شیوع بیماری کرونا، مشکلات اقتصادی و ... کاهش 3.2 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد اما با این وجود، ایساکو نه تنها نسبت به سال گذشته در این زمینه افت امتیاز نداشته بلکه 1.2نیز رشد در ارائه خدمات پس از فروش را به ثبت رسانده است. ایساکو طی 11 سال صدرنشینی همواره امتیازش را در بررسی های شرکت بازرسی و کیفیت استاندارد ایران ارتقاء داده است و این مهمترین نکته ای است که افتخارات این شرکت را دو چندان می کند.

    دستیابی ایساکو به رتبه نخست ارائه خدمات پس از فروش و رضایت بالای مشتریان با مشخصه های متعددی به دست آمده است. این شرکت ضمن حفظ و ارتقاء کیفیت خدمات، طرح های نوین و به روزی را نیز به مجموعه سرویس ها و خدماتش اضافه کرده است. طرح اتوکلیک یکی از مهمترین طرح های ایساکو در راستای افزایش کیفیت ارائه خدمات به مشتریان است. ایساکو در این طرح با ارائه سرویس فوری خدمات در بستر اینترنت، ضمن همراهی با تکنولوژی روز، دستیابی متقاضیان به انواع خدمات سرویس در محل یا نوبت در گیری تعمیرگاه ها را آسان کرده است و اپلیکیشن هوشمند این شرکت در زمینه تشخیص قطعات اصل ایساکو، راهبردی نوین و متفاوت در حوزه خدمات پس از فروش کشور به شمار می آید. انتخاب قطعه اصل، یکی از مهمترین دغدغه های مشتریان انواع خودرو است. ایساکو در این زمینه برای مشتریان خودروهای ایران خودرو، مشخصه های متعددی را برای تشخیص قطعه اصل در قالب کد و بارکد روی قطعات و بسته بندی مخصوص در نظر گرفته است که با اسکن آن از طریق اپلیکیشن اختصاصی این برند، تمام مشخصات محصول و حتی قیمت آن، اصالت قطعه را به نمایش می گذارند تا مشتریان با اطمینان خاطر آن قطعه را انتخاب کنند. این شرکت همچنین با جدیت در اجرای طرح های سامانه هوش تجاری BI، پروژه‌های نگهداری نظام موفقیت پایدار، استقرار چرخه بهره‌وری و مدیریت کیفیت، داخلی‌سازی قطعات خودرو و خودکفایی در تولید ابزار مخصوص طی سال اخیر، علی رغم وجود سختی های اقتصادی فراوان موفق به ارتقاء امتیاز در ارائه خدمات پس از فروش شده است.

    ارائه خدمات مناسب و استاندارد در حوزه خدمات پس از فروش با افزایش تعداد نمایندگی ها بدون شک با سختی های متعددی همراه است. استاندارد سازی خدمات در تیراژ گسترده و ارائه سرویس به پرتیراژ ترین خودروهای کشور مستلزم رضایتمندی تعداد زیادی از مشتریان است. ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان در سطح گسترده در قالب حدود 700 نمایندگی امری است که تنها با تلاش و ارائه خدمات نوین میسر می شود و ایساکو با تمرکز روی این اصل موفق به کسب امتیاز بیشتر از متوسط ارزیابی ها از جمله رضایتمندی مشتریان در حوزه خدمات پس از فروش شده است. شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در 5 سرفصل، اقدام به امتیاز دهی شرکت های فعال در حوزه خدمات پس از فروش می کند. این سرفصل ها شامل وضعیت ارزیابی ستاد، وضعیت تعمیرگاه های مجاز، رضایتمندی مشتریان، کارایی نمایندگی ها و رضایت نمایندگی ها می شود. ایساکو در تمامی این مشخصه ها اختلاف قابل توجهی با متوسط صنعت دارد و بخصوص در مشخصه ارزیابی ستاد، ایساکو موفق به کسب 30 امتیاز بیشتر از متوسط صنعت در سال 98 شده است. بررسی امتیازات ایساکو در هر یک از این 5 مشخصه طی 5 سال گذشته همچنین نشان دهنده آن است که این شرکت هیچ گاه علی رغم افزایش سخت گیری در ارزیابی ها امتیاز کمتری نسبت به سال گذشته دریافت نکرده است و همواره روند صعودی داشته است.

    موفقیت ایساکو در حوزه خدمات پس از فروش تنها محدود به رقابت شرکت های دارای بیش از ده نمایندگی نمی شود چرا که حتی برند های معتبر عرضه کننده خودروهای خارجی که با استاندارد شرکت های معتبر خارجی و با کمتر از ده نمایندگی تجهیز شده اند نیز امتیاز کمتری از ایساکو در ارزیابی ستاد کسب کرده اند. شرکت ایساکو از مجموع 22 شاخص مورد بررسی وضعیت خدمات پس از فروش در 16 شاخص موفق به کسب امتیاز کامل یا 100 شده است. بررسی نتایج ارزیابی سال 98 نشان می دهد که ایساکو در بخش هزینه خدمات موفق به کسب امتیاز کامل شده است و کیفیت خدمات نیز در کسب رتبه نخست، تاثیر بسزایی داشته است.

    به نظر می رسد روند صعودی ایساکو در حوزه خدمات پس از فروش و حفظ رتبه نخست برای یازده سال به سنتی در این شرکت بدل شده که برای حفظ آن همچنان طرح های نوین و ارتقاء خدمات در دستور کار این شرکت قرار خواهد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو