فونیکسریمکسبهتام

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مطرح کرد:

افزایش امیدواری به کاهش نوسانات قیمتی این روزهای بازار خودرو

عصر خودرو- نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار خودرو حبابی شده و غیرواقعی است، گفت: بازار خودرو به دلیل نوسان‌های شدید و غیرواقعی قیمتی در رکود کامل بوده و هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

افزایش امیدواری به کاهش نوسانات قیمتی این روزهای بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، نعمت‌الله کاشانی افزود: این روزها همه چیز در بازار خودرو به دلار ختم می‌شود و نوسانات قیمتی آن تعیین‌کننده قیمت‌هاست.

    وی بیان‌داشت: همان‌طور که قیمت دلار در بازار واقعی نیست و رئیس‌کل بانک مرکزی نیز به این موضوع اشاره داشته، قیمت‌ها در بازار خودرو حبابی شده و غیرواقعی است.

    کاشانی خاطرنشان‌کرد: اکنون هیچ قیمتی برای خودروها در بازار وجود ندارد، چون فروشنده و در نتیجه خریداری وجود ندارد و همه منتظرند تا شاید تعدیلی در نرخ دلار ایجاد شود.

    وی ادامه‌داد: در این میان، ارائه قیمت‌های غیرواقعی در سایت‌ها و کانال‌های تلگرامی، واتساپی و اینستاگرامی بر این مساله دامن زده است.

    نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران تاکیدکرد: اعلام تکمیل حدود 60 هزار دستگاه خودروی ناقص مانده دو خودروساز بزرگ کشور، تنها خبر امیدوارکننده روزهای اخیر بوده است که می‌تواند به کاهش نوسانات قیمتی در این آشفته بازار کمک کند.

    وی گفت: هرچند اعلام می‌شود خودروهای داخلی، وابستگی زیادی به مواد و تجهیزات خارجی ندارند، اما در حقیقت، این دلار است که به عامل اصلی تعیین‌کننده قیمت در این بازار تبدیل شده است و امید می‌رود نرخ آن در هفته‌های آینده دست‌کم به یک ثبات نسبی برسد.

    کاشانی، تاثیر نرخ ارز در بازار خودروهای مونتاژی و خارجی را بدتر از خودروهای داخلی توصیف کرد و افزود:‌ قیمت‌های به مراتب غیرواقعی‌تری را در بازار این خودروها شاهد هستیم.

    وی با تاکید بر اینکه گرانی‌ها به نفع هیچ کس نیست، اضافه‌کرد:‌ پیش از این، صاحب یک خودروی پژو 206 کارکرده با قیمت 35 میلیون تومان، می‌توانست با 10 میلیون تومان اضافه خودروی خود را نو کند، اما این روزها همان خودرو با قیمت حبابی 135 میلیون تومانی، دست‌کم به 100 میلیون تومان اضافه برای نو شدن نیاز دارد.

    این مقام صنفی اضافه‌کرد:‌ هرچند افزایش عرضه خودروسازان می‌تواند این بازار را به سمت تعادل پیش ببرد و برنامه‌هایی نظیر فروش فوری و فروش اعتباری همراه با قرعه‌کشی خودروسازان، تقاضاهای کاذب را در این بازار کم کرده، اما همه این عوامل در مقابل بی ثباتی نرخ ارز شانه خم می‌کنند و به نظر می رسد پیش از هر چیز باید سیاست‌گذاران به فکر ایجاد ثبات هرچند نسبی در این بازار باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو